arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵

انتقاد وزارت خارجه سوریه از بیانیه گمراه کننده معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد، بیانیه‌ای که معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی پس از اقدام دولت سوریه در نجات غیرنظامیان از شهر داریا منتشر کرد، گمراه کننده است.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به استفان اوبرایان، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی اعلام کرد که بیانیه منتشر شده توسط وی جنجال بسیاری را در میان محافل سوری بالاخص در میان محافل غیرنظامیانی ایجاد کرد که از جهنم گروه‌های مسلح در داریا خارج شده‌اند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: بیشترین مساله‌ای که جای تعجب دارد، مطرح کردن سخنانی است که نشانگر آگاهی آنها از او اوضاع در داریا نیست و نشان می‌دهد که برخی، شما را پیرامون واقعیت رخدادها در این منطقه گمراه کرده‌اند، دیگر چه برسد به آنکه شما سخنان برخی از محافل مسلح شکست خورده یا آن گروه‌هایی که رخدادها در داریا را شکستی برای خود به شمار آوردند، تکرار کرده‌اید.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد: ساکنان غیرنظامیان داریا که این منطقه را ترک کردند، تعدادشان از 492 کودک و زن و مرد و جوان پا فراتر نمی‌گذاشت و همچنین افراد مسلحی که برخی با خانواده‌هایشان خارج شدند که تعداد آنها بیشتر از 1200 تن نبود و اگر شما دفتر خود در سوریه را مامور می‌کردید تا به شما در مورد وضعیت جسمانی غیرنظامیان و افراد مسلح که داریا را ترک کردند، اطلاع دهد، آنها به شما می‌گفتند که این افراد از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار بودند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه خطاب به اوبرایان آمده است: برخی از مسئولان در دبیرخانه سازمان ملل و افکار عمومی جهانی به صورت بی سابقه‌ای نسبت به رخدادها در سوریه گمراه شده‌اند چراکه دفتر شما مدعی شد که تعداد غیرنظامیان در داریا بیش از 4000 کودک و زن بود و برای ما در انتهای کار مشخص شد که تعداد غیرنظامیان در این شهر بیشتر از 492 تن نبوده است و صحبت شما در مورد اینکه برخی از آنها مجبور شدند تا علف بخورند که اگر این صحبت درست باشد و اقدام تبلیغاتی علیه دولت سوریه نبوده باشد، مسئولیت آن بر عهده دولت سوریه نیست بلکه برعهده تروریست‌هایی است که شما آنها را از تمامی جنایت‌هایی که در داریا با هدف لطمه زدن به وجهه دولت سوریه مرتکب شدند، مبرا کردید.

طبق این بیانیه، "کمک‌های انسانی که به 4000 غیرنظامی ارسال شد که ادعا کرده‌اید این تعداد در داریا بوده‌اند، برای ما مشخص شد که این کمک‌ها به دست قاتلان تروریست و جنایت‌کاران رسیده است، همانند آنچه که در دیگر شهرهای سوریه رخ می‌دهد. در مورد ادعاهای تکراری شما مبنی بر اینکه سوریه شهروندان را در داریا هدف بمباران قرار داده است، ما پاسخ به این امر را به عهده غیرنظامیانی می‌گذاریم که از داریا خارج شدند".

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان