arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۵۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۰
در مراسم بزرگداشت تولدش

عزت الله انتظامي: براي کشورم آرزوي آرامش دارم و براي مردمم لب خندان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مراسم نکوداشت عزت ا... انتظامي همزمان با سالروز تولد اين هنرمند، با رونمايي از تمبر آقاي بازيگر برپا شد.

به گزارش انتخاب؛ در اين مراسم که شامگاه دوشنبه، در تالار وحدت برگزار شد، تمبر عزت ا... انتظامي توسط اين هنرمند و محمود فرشچيان پرده برداري شد.

محمود فرشچيان نيز به يادگار اين جمله را در تمبر عزتا... انتظامي نوشت: «الهي تا جهان باشد به عزت در جهان باشيم.» انتظامي خطاب به حاضران که به شدت او را تشويق مي کردند، گفت: شما مرا بي قرار کرديد، از سالي که شروع به کار کردم، صداي دست هاي تان هميشه در گوشم آشناست، شما مردم بوديد که مرا به جلو آورديد و نگه داشتيد و من دستتان را مي بوسم.

آقاي بازيگر سپس خاطراتي را از دوران کودکي خود بيان کرد و افزود: نه پدرم برايم تولد گرفت و نه مادرم. اصلا نمي دانستم تولد چيست، فقط مي دانستم سال تولدم 1303 است. وقتي به دنيا آمدم، آن قدر لاغر و نحيف بودم که پدر و مادرم مي ترسيدند وقتي به خواب مي روم، ديگر نفسم بالا نيايد. مادرم که تنها دختر باسواد محله سنگلج بود، با مشورت با زنان همسايه مرا نزد روضه خواني که «سيدمهدي» نام داشت، تبرک کرد. اين که سن من الان به اينجا رسيده، اول برکت خداست و بعد هم سيدمهدي.

انتظامي در ادامه سخنانش اضافه کرد: آرزو مي کنم خداوند به ما سلامتي فکر و آرامش بدهد. لطف و مهرباني را يادمان بدهد. ما در گذشته اين همه بي رحم نبوديم، همديگر را دوست مي داشتيم، اما امروز وضعيتي داريم که خدا بايد به ما رحم کند. براي کشورم آرزوي آرامش دارم و براي مردمم لب خندان.در ادامه اين برنامه، محمود فرشچيان نخستين هنرمندي بود که روي صحنه آمد.

فرشچيان از عزت ا... انتظامي به عنوان انساني نيک انديش و خيرخواه ياد و اضافه کرد: او همواره در کارهاي انساني و خيرخواهانه پيش قدم بوده و اين به دليل لطفي است که خداوند به او دارد.

سپس رخشان بني اعتماد، ديگر هنرمند حاضر در برنامه در سخناني درباره عزت ا... انتظامي گفت: او آقاعزت است، آقا به مفهوم واقعي کلمه.اين فيلم ساز خطاب به انتظامي گفت: بي تعارف و اغراق بايد بگويم شما عزت سينما و عرصه فرهنگي ما هستيد. نه فقط به خاطر آثار به يادماندني تان، بلکه به خاطر کارهايي که انجام نداديد و فيلم هايي که بازي نکرديد.

او ادامه داد: شما عزت عرصه فرهنگ هستيد، نه به خاطر حضورتان در بسياري از جاها، بلکه به خاطر عدم حضورتان در بسياري از جاها. عزت عرصه فرهنگ و تاج سر همه ما هستيد چون بنده زر، زور و تزوير نشديد.

سپس حسين پاکدل که به نوعي اجراي برنامه را برعهده داشت، روي صحنه آمد و گفت: در دنيايي زندگي مي کنيم که يک شبه يک چوب خشک مشهور مي شود، مدل هاي چيني اش هم وارد شده است اما عزت ا... انتظامي اگر عزت دارد فقط به خاطر شهرتش نيست، اتفاقا اين شهرت وبال گردن اوست، 65 سال دنبال آدم بودن، او را به اين جا رسانده است.

پاکدل اظهار کرد: مي گويند در اين مملکت يک گرسنه نداريم، ان شاءا... که نداشته باشيم؛ ولي آيا گرسنه آبرو نداريم؟ خدا نکند آدم در اوج شهرت باشد، اما نتواند براي نوه کوچکش يک هديه بخرد. عزت ا... انتظامي فردي است که سراغ اين گونه هنرمندان مي رود، سراغ کساني که رو به موت هستند و کسي به ديدن شان نمي رود. او پناه بسياري از بچه هاي سينما و تئاتر است. براي بچه هاي افغان از بازاري ها پول جمع مي کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
0
0
دل خوش سیری چند؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
0
2
زنده باشی استاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
0
1
چقد زیبا حرف زده و چقدر زیبا در موردش حرف زدن
نظرات بینندگان