نام
«هیلاری کلینتون» را در بزرگترین موتورهای جستجویی که می شناسید جستجو
کنید. به کلمات پیشنهادی دقت کنید. تفاوت آن در موتورهای جستجو نشان دهنده
چه چیزی خواهد بود؟
به گزارش انتخاب، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا بازار
رقابتها و تبلیغات داوطلبین روز به روز داغتر می شود. سازمانها و
قدرتهای سایبری نیز هرکدام تلاششان را می کنند تا باتوجه به قدرت خود
مخاطبانشان را به کاندیدای مورد نظر خود سوق دهند.
تفاوت
فاحش جملات پیشنهادی گوگل در جستجوی عبارت «Hillary Clinton is» با سایر
رقبای خود مانند Yahoo و Bing ابهامات زیادی را مطرح کرده است که سوژه
رسانهها شد.
اگر
عبارت «Hillary Clinton is» را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید با کلماتی
مثل « wining» و «awesome» در ادامه روبرو خواهید شد که به ترتیب به معنای
«برنده» و « عالی» هستند.
البته
این موضوع در روزهای اخیر به علت بیماری خانم کلینتون تغییر هم کرده است و
واژه «dead» اضافه شده است. در حالت عادی این موضوع نشان میدهد که
کاربران فضای مجازی به خصوص کاربران گوگل دوست دارند خانم کلینتون برنده
این رقابت نفسگیر باشد.
اما
این بار موتور جستجوی Yahoo را برای خانم کاندیدا انتخاب کنید. تا با
کلماتی مثل شیطان، بیمار، دروغگو، قاتل، پوچ، فاسد و ضد مسیحیت و چاق روبرو
شوید.
حالا
سراغ موتور جستجوی Bing بروید تا بیشتر جستجوها را مشاهده کنید. در این
موتور جستجو نیز کلمات منفی پشت سر نام خانم کاندیدا قطار می شود تا او را
به قاتل، شیطان، مریض و حریص متهم کنند.