arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۴۹۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۰

علم الهدی: در این مملكت همه چیز و همه كس آزاد است كه بخورد، بپوشد و اندیشه خود را بگوید

وی تاكید كرد: با توجه به اینكه هفته شهادت وی، هفته "قوه قضائیه" است، این قوه باید خلاء وجودی چنین شهیدی را در جریان نظام و وابستگی امت اسلامی به این نظام، تامین كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه مشهد گفت: قوه قضائیه خون‌بهاء شهید دكتر "بهشتی" است.

به گزارش ایسنا ، سید احمد علم‌الهدی، در خطبه‌های امروز نماز جمعه مشهد، با اشاره به هفته قوه قضائیه به مناسبت سالگرد شهادت دكتر بهشتی و 72 تن از یاران وی، با بیان اینكه "مرحوم آیت‌الله بهشتی انسانی عادی و شهیدی معمولی نبود"، اظهار كرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، آیت‌الله بهشتی، شهید مظلوم و سنگ‌آسیای گرانی بود كه با گردش خود دهها كار انجام می‌داد و انسانی با این خصوصیت در جریان نظام تاسیس شده انقلاب، عنصری كلیدی بود كه دشمنان، وجود مقدس وی را از ما و اسلام گرفتند.

وی تاكید كرد: با توجه به اینكه هفته شهادت وی، هفته "قوه قضائیه" است، این قوه باید خلاء وجودی چنین شهیدی را در جریان نظام و وابستگی امت اسلامی به این نظام، تامین كند.

وی افزود: شهید بهشتی در موقعیتهای حساسی كه مردم ما در محاصره انواع ضربات و توطئه‌های شیطانی و جنگ تحمیلی بودند و در نابكاری و رذالت منافقین نامرد در امنیت داخلی كشور و مشكلات اقتصادی در ابتدای نظام و آوردن شخصیت نابكاری مثل بنی‌صدر از طرف دیگر، یك پناهگاه برای امام(ره) و مردم بود كه امت این سرمایه آرامش را از دست داد.

وی خاطرنشان كرد: باید به این نكته توجه داشت كه آیا قوه قضائیه امروز واقعا در نقطه‌ای قرار دارد كه در برابر اخلالگریهای مزدوران اجانب، خلاء شهید بهشتی را پُر كند و همان‌طور كه بهشتی مایه امن مردم بود، این قوه نیز مایه خاطرجمعی مردم باشد؟ اینجاست كه می‌توان قوه قضائیه را خون‌بهاء شهید بهشتی دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه "از جمله مشكلات ما از ابتدای انقلاب، بحران‌سازی سیاسی یا اخلاقی و فرهنگی دشمنان اسلام بوده است"، تصریح كرد: پس از امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری با تدبیر حكیمانه، بحران سیاسی را از مقابل مردم برمی‌دارند تا جایی كه امروز مردم ما از هیچ بحران سیاسی در هیچ موقعیت و زمانی ترس ندارند.

وی با اشاره به "اهمیت بحرانهای اخلاقی و امنیتی به عنوان یكی از دلواپسی‌های مردم"، عنوان كرد: در این میان بحران اخلاقی سخت‌تر از امنیتی است چرا كه گاهی دلواپسیهای خانواده‌ها نسبت به جریان اخلاقی تبدیل به یك دلواپسی نهادینه می‌شود و تا پایان عمر، زندگی را در گام آنها تلخ می‌كند و حوادثی كه دامنگیر یك دختر یا پسر خانواده می‌شود، باعث تلخ شدن زندگی پدر و مادر برای همه عمر می‌شود و اینها به عدم امنیت اخلاقی در جامعه مربوط می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: امنیت اخلاقی یك اصل در زندگی مردم است كه تگیه‌گاه و نقطه قوت آن قوه قضائیه محسوب می‌شود. من از نیروی انتظامی و قوه قضائیه به خاطر اجرای طرح امنیت اخلاقی سپاسگزارم و امیدوارم وجود اقدس امام زمان(عج) جامعه ما را در نتیجه این امر، جامعه‌ای موردنظر خود بدانند.

وی با بیان اینكه "امنیت اخلاقی، مسئله‌ای بسیار حساس است"، گفت: وقتی می‌گوییم استكبار زندگی ما را بر هم می‌زند، معنی آن حضور نظامی مستكبران در كشور نیست بلكه گاهی اوقات آنها دستگاهها و جریانهای داخلی كشور را به مزدوری و استخدام خود درمی‌آورند كه مسئله مانكنها و پوشاك‌ از این دست مسائل است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در تركیه با اجیر كردن هزار دختر و زن و پوشاندن لباسهای خاص به تن آنها، در شهرهای سراسر این كشور باعث ایجاد مد شده، پوشش جلف و پارتیها راه می‌افتد و در نتیجه امنیت اخلاقی به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینكه "دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند كه برای ضربه زدن به ما راهی بهتر از بر هم زدن امنیت اخلاقی و ایجاد بدپوششی در جامعه نیست"، یادآور شد: دستگاههای اقتصادی پوشاك، به سرباز بی‌نام و نشان آمریكا تبدیل می‌شوند كه فقط دلشان به پول درآوردن خوش است اما منفعت اقتصادی به چه قیمت؟! به قیمت دشمنی با پیامبر(ص)؟!

آیت‌الله علم‌الهدی تاكید كرد: كاش مانكنها فقط به ترویج لباسهای ناهنجار می‌پرداختند اما موضوع فقط این نیست و آنها در پوششهای ناهنجار دختر و زنهای ما دخالت می‌كنند و باید با همه این مسائل با اقتدار برخورد شود و متولیان نظام نمی‌توانند بایستند و فقط نگاه كنند.

وی افزود: قوه قضائیه میراث‌خوار شهید بهشتی است و باید فكر وی را در ترویج احكام نظام، داشته باشد و نیروی انتظامی نیز كه میراث‌خوار شهیدان جبهه است، باید در مقابل دشمنان جنگ نرم بایستد و در صف مقدم این جبهه باشد تا اجازه بروز توطئه‌های شیطانی را در كشور ندهد.

وی با بیان اینكه "در این مملكت همه چیز و همه كس آزاد است كه بخورد، بپوشد و اندیشه خود را بگوید"، عنوان كرد: هیچ‌كس در مقابل پیامبر(ص) و احكام اسلامی در این مملكت آزادی ندارد و مردم جامعه ما هم اجازه نمی‌دهند عده‌ای گردن‌كلفت پولدار، بازار كشورهای اسلامی را چراگاه‌ طرحهای خود قرار داده، عده‌ای هوس‌باز، هوس‌بازی را در خیابانهای این شهر مقابل چشمان مردم قرار دهند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
19
فقط میتوانم بگوییم: بدون شرح!!!!!!!!!!!!!!!!!],چون میدونم همه شعور تشخیص دارند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
12
بله ....چی بگیم والله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
0
8
کار خلقان را قیاس از خود مگیر
گندم از گندم بروید تا خمیر
ببخشید یکم دور از جون قافیه تنگ آمد البته جفنگ نگفتیم عاقلان دانند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
1
5
فقط يك سئوال از ايشان دارم و آن اينكه امام چرا لقب مظلوم به بهشتي داد؟ آيا بخاطر تهمتها و افتراهاي منافقين و معاندين بود يا تهمت و افتراهاي امثال ايشان؟؟ همان بي مهري هائي كه امروز به خانواده ايشان ميشود و حتي از حضور در نمايشگاه كتاب منع ميشوند حالا بعضي ها هي سنگ شهيد بهشتي را به سينه ميزنند!!
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
1
1
خواهشا" در مورد نظرات ایشون نظر ندین که باز می فرمایند 50 نفر تو 100 تا سایت نوشتن که سر جمع میشه 5000 تا و به اسم جوونا تموم کردند جوون های ما همون هایی هستند که جلوی ما نشستن!
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
0
2
البته ايشان درست ميفرمايند چون جريانهاي فتنه، انحرافي، نفاق،فرصت طلب، سود جو و.... جز مردم محسوب نمي شوند! راستي اين معييارها توسط چه جرياني شناخته مي شوند؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
0
1
آقای علم الهدی، یک سخن خوب و ساده گفتید بله در این مملکت فقط خوردن آزاد است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
0
2
بزرگترین عنایتی که خداوند در حق شهید بهشتی کرد بدون شک شهادت ایشان بود.اگر ایشان زنده بود مسلما در آن مناظره معروف اسم ایشان هم مطرح می شد و معلوم نبود همین آقایان چه تهمتهایی به ایشان می زدند.
نظرات بینندگان