arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵

چند درصد خرمای جهان در ایران تولید می شود؟

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی همچنین در آیین جشنواره شکرانه خرما در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: مشکلات مربوط به بخش کشاورزی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در وزارت جهاد کشاورزی پیگیری می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه 10 درصد خرمای مورد نیاز مردم جهان در ایران تولید می شود، گفت: سالانه 170 هزار تن خرمای تولیدی در کشور صادر می شود.

ابوالقاسم حسن پور عصر پنجشنبه در حاشیه ' آیین جشنواره ملی شکرانه خرما' در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در جمع خبرنگاران گفت:ایران یکی از کشورهای تولید کننده خرما در جهان است و یک میلیون و 100 تن از مجموع 7.5 میلیون تن خرمای تولیدی در جهان در این کشور تولید می شود.

وی سطح زیر کشت نخلستان های کشور را 230 هزار هکتار خواند و افزود: از این مجموع، 200 هزار هکتار از نخلستان ها، بارور و 30 هزار هکتار به صورت باغ و نهال است.

بهبود وضعیت نخیلات آبادان و خرمشهر از وزارت جهاد کشاورزی پیگیری می شود

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی همچنین در آیین جشنواره شکرانه خرما در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: مشکلات مربوط به بخش کشاورزی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در وزارت جهاد کشاورزی پیگیری می شود.

حسن پور ادامه داد: در دفتر امور میوه های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی اقدامات مطلوبی برای تامین زیرساخت ها، انتقال آب، تسطیح اراضی، کنترل نیزارها و کنترل حیوانات وحشی نظیر گراز از سوی موسسه جهاد نصر در شهرهای آبادان و خرمشهر انجام شده است.

حسن پور اظهار کرد: سال 93 با اندک اعتبار جذب شده در بخش باغبانی توانستیم چندین هکتار از اراضی کشاورزی شهرهای آبادان و خرمشهر را بازسازی کنیم.

حسن پور، حمایت بخش خصوصی از باغداران را ضروری دانست و گفت: به طور حتم حمایت بخش خصوصی از باغداران به لحاظ وجود زنجیره تولید مهم است.

خرما به مدارس و سبد مصرف خانوارها بازگردد

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در ادامه سخنانش، ترویج مصرف خرما در مدارس را ضروری دانست و گفت: با شهرداری تهران نیز برای ترویج مصرف خرما در بین شهروندان مذاکراتی انجام شده است.

جشنواره شکرانه خرما با حضور مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، مسئولان استانی، محلی و جمعی از تولید کنندگان و کشاورزان استان های سیستان و بلچستان، خوزستان و شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار شد.

در پایان این جشنواره از 40 تولیدکننده و کشاورز نمونه و تنی چند از مسئولان دست اندرکار برگزاری جشنواره تقدیر شد.

این جشنواره در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار شد.

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان