arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵

بیانیه ویتنام پیرامون سفر دکتر روحانی به این کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت امور خارجه ویتنام روز شنبه اعلام کرد دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در یک سفر رسمی از 5 تا 7 اکتبر (14 تا 16 مهر) از این کشور جنوب شرق آسیا دیدن می کند.

تارنمای 'ویتنام نیوز' به نقل از وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به ویتنام به دعوت 'ترای دای کوانگ' همتای وی صورت می گیرد.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه ویتنام، این سفر از روز چهارشنبه هفته جاری آغاز می شود و تا روز جمعه ادامه دارد.
این رسانه ویتنامی توضیح بیشتری در مورد این سفر نداد.

'ترانگ تان سانگ' رئیس جمهوری سابق ویتنام اسفند ماه سال گذشته در صدر یک هیات بلندپایه برای مذاکره با مقامات عالیرتبه کشورمان به منظور توسعه بیشتر مناسبات پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم های ناعادلانه غرب به کشورمان سفر کرد.
دکترروحانی اردیبهشت ماه سال گذشته نیز در حاشیه اجلاس سران کشورهای آسیایی و آفریقایی در جاکارتا پایتخت اندونزی با رئیس جمهوری سابق ویتنام دیدار و خواستار گسترش همکاری های دوجانبه شد.

روابط دیپلماتیک ایران و ویتنام 4 اوت سال 1973 برقرار شد و دو طرف طی سال های گذشته مناسبات سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و در حوزه های آموزش و علم و فناوری را توسعه داده اند.

ایران در سال 1991 و ویتنام نیز در سال 1997 نسبت به ایجاد سفارت در کشور طرف مقابل اقدام کردند.

مناسبات اقتصادی ایران و ویتنام از 80 میلیون دلار در سال 2010 میلادی به 300 میلیون دلار در سال 2013 رسید و این میزان سال گذشته میلادی نیز 107 میلیون دلار ثبت شد، اما دو کشور پس از اجرای برجام گام هایی برای توسعه مناسبات اقتصادی برداشته اند.
مقام های ایران و ویتنام توافق کرده اند حجم روابط اقتصادی دو کشور را طی پنج سال آینده به دو میلیارد دلار افزایش دهند
منبع: ایرنا
برچسب ها: برجام ، اجلاس ، دیپلماتیک
نظرات بینندگان