arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۰

با کارت حافظه مغزي ؛ بدرودآلزايمر !

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد اسکندري: من مي توانم انگليسي صحبت کنم! فرض کنيد شما به جز زبان مادري تان که فارسي است با هيچ زبان ديگري آشنايي نداريد.
به گزارش انتخاب؛ حالا تصور کنيد فناوري تا آنجا پيشرفت کرده که همانند تلفن همراه يا دوربين ديجيتال، جايي در مغز شما ايجاد شده تا بتوان درون آن کارت حافظه گذاشت و اطلاعات روي آن را خواند يا اطلاعاتي را بر روي آن نوشت.

آنچه خوانديد ديگر رؤيا نيست زيرا پژوهشگران دانشگاه کاليفرنياي جنوبي تراشه اي ساخته اند که به موش ها کمک مي کند بي درنگ اشيا را شناسايي کنند.

اين دستاورد شگفت انگيز درست مانند آن است که شما کارت حافظه اي را در مغزتان قرار دهيد.

دراين پژوهش که به سرپرستي دکتر تئودور برگر انجام گرفت پس از مطالعه بر هم کنش هاي شيميايي که فرايندهاي يادگيري و به خاطرسپردن کوتاه مدت را در موشها ممکن مي سازند، محققان تراشه اي مصنوعي توليد کردند که با استفاده از الکترودهايي، توانايي حافظه اين موجودات را بهبود مي بخشد و افزايش مي دهد.

اين تراشه مي تواند با ذخيره سازي علايم عصبي - در واقع نقش يک حافظه الکترونيکي را ايفا کند - توانايي آموختن بيشتر و ذخيره اين آموزه ها را در اين وسيله در موش ها ايجاد کند.

به گفته برگر با روشن کردن اين تراشه، روند به ياد آوري در موش آغاز مي شود و با خاموش کردن آن، جانور همه چيز را فراموش مي کند.
در مرحله بعد قرار است آزمايشهاي مشابهي بر روي ميمون ها انجام گيرد. يافته هاي اين گروه مي تواند به توسعه و توليد ابزارهايي منجر شود که در مبارزه با آلزايمر، سکته مغزي يا ديگرصدمات مغزي کاربرد دارد.
نظرات بینندگان