arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۰
هاشمي و خاتمي هيچ كدام قطعاً بد نبوده‌اند بلكه آن‌ها هم دستاوردهايي داشته‌اند

یک پیس بینی پیچیده: تيپ شخصيتي‌ رييس‌جمهور آينده شبيه احمدي‌نژاد است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

يك استاد حوزه و دانشگاه گفت: آن‌چه دشمنان در نهضت ما متوجه نشده بودند و از آن غفلت كردند اين بود كه آن‌ها حضرت امام(ره) را نشناختند ما نيز امروز رهبري را نشناخته‌ايم.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" ؛ حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي طائب در مراسم «بررسي ويژگي‌هاي شخصيتي مقام معظم رهبري و شرايط سياسي داخلي و بين المللي دوره زعامت و رهبري ايشان» با اشاره به تاريخ صدر اسلام يادآور شد: پيامبر(ص) به عنوان يك حاكم فردي معصوم بود، اما در حكومت او كه به وسيله شخص ايشان و اطرافيانش اداره مي‌شد، ممكن بود ضعف‌هايي وجود داشته باشد؛ چراكه پيامبر(ص) هيچ‌گاه فرصت نيروسازي نيافت، اما حضرت علي(ع) در ۲۵ سال خانه‌نشيني فرصت نيروسازي پيدا كرد و به همين دليل بود كه توانست بعد از ۲۵ سال به قدرت بازگردد.

وي خاطرنشان كرد: در دوران معاصر نيز حضرت امام(ره) قبل از انقلاب توانسته بود نيروسازي كند و دشمنان كه اين مساله را متوجه شده بودند در ابتداي انقلاب تلاش كردند ياران امام را شهيد كنند به همين دليل ترورهايي كه در آن مقطع مي‌بينيم ترورهاي كور نبود، بلكه آن‌ها با دقت اين ‌كار را انجام مي‌دادند.

آن‌چه دشمنان در نهضت ما متوجه نشده بودند و غفلت كردند اين بود كه آن‌ها حضرت امام را نشناختند آن‌ها نمي‌دانستند مردم حضرت امام را حجت خود مي‌دانند. ما هم امروز هنوز رهبري را نشناخته‌ايم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مستند "ظهور نزديك است" گفت: اين سي دي هم در اسم و هم در محتوا اشكال داشت اين‌كه بگويند ظهور نزديك است اشكال ندارد؛ چراكه اين سخن قرآن است اما با چه منطقي مي‌گويند ظهور بسيار نزديك است؟ ظهور امام زمان(عج) منطق دارد همچنان كه غيبت او هم داراي منطق است.

اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت امير در ۲۵ سال خانه‌نشيني از جامعه غيبت كرد چون نيرو نداشت، امام زمان(عج) هم به اين دليل غيبت كرده است كه نيرو ندارد. كسي كه مي‌گويد ظهور بسيار نزديك است، مطمئن است كه امام زمان(عج) نيرو دارد. نيرويي كه بتواند آن حضرت را در تشكيل حكومت عدل واقعي ياري كند، حكومتي كه همه كارهايش بر اساس عدالت باشد، امام زمان(عج) نيرويي مي‌خواهد كه هم متخصص باشد و هم متعهد و آن قدر تعداد اين نيروها زياد باشد كه بتواند با استفاده از آن‌ها كل دنيا را اداره كند، آيا سازندگان اين سي دي مطمئن هستند كه اين نيروها ساخته شده‌اند.

وي با بيان اين‌كه «ما نمي‌دانيم آيا حضرت به اندازه كافي نيروسازي كرده است يا نه؟» گفت: ما خيلي مسائل را نمي‌دانيم، به عنوان مثال هيچ كدام‌مان نمي‌توانستيم سال گذشته تشخيص دهيم كه هم‌اكنون در مصر ديگر مباركي وجود ندارد و بن‌علي از تونس فرار مي‌كند، حوادثي كه در منطقه اتفاق افتاد همه را شوكه كرد.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به سي دي ظهور بسيار نزديك است، گفت: سازندگان اين سي دي چه قصدي داشتند؟ ما در دنيا با كشورهاي مختلف در حال تعامل هستيم، حتي هم‌اكنون آمريكا با واسطه ۵ درصد نفت مصرفي خود را از ايران مي‌خرد با وجود اين تعامل دشمنان عليه ما توطئه مي‌كنند علت آن هم اين است كه ما آمده‌ايم تا مقدمات ظهور را فراهم كنيم چنانچه اگر امام زمان(عج) ظهور كند ديگر ساركوزي، اوباما و همه اين‌ها بايد بروند، او اهل مماشات نيست. وقتي حضرت امام(ره) اين هدف را دنبال مي‌كرد مي‌دانست كه بايد پرچم را به دست مقام معظم رهبري بدهد آقا هم مي‌داند قضيه چيست.

طائب در ادامه با ذكر خاطراتي از هوشمندي مقام معظم رهبري در مواجه با مسائل گفت: مقام معظم رهبري با دقت خاصي تلاش كرده‌اند تا سند چشم‌انداز آماده شود و دولت را مكلف كرده‌اند كه تمام برنامه‌هاي خود را در اين راستا تدوين كند. اين سند در راستاي آماده‌سازي براي ظهور است، اما دشمن كه نمي‌خواهد زمينه‌هاي ظهور فراهم شود اين هدف را دنبال مي‌كرد كه چشم‌انداز اجرا نشود. مقام معظم رهبري هم دشمن را خوب مي‌شناسد و هم مسير را شناخته است و توانست به خوبي قضايا را جمع كند.

وي در پاسخ به سوالي با بيان اين‌كه «مجلسي كه در آينده تشكيل مي‌شود به مراتب از اين مجلس قوي‌تر خواهد بود» افزود:‌ ما نمايندگان اين مجلس را افرادي فهيم و متدين مي‌دانيم و ضمن تشكر از آن‌ها معتقديم نمايندگان مجلس با اين‌كه در برخي جاها جلوي انحرافات را گرفت اما انصافاً در برخي از جاها هم چوب لاي چرخ دولت گذاشته‌اند، به نظر من نمره اين مجلس ۸۰ است، اما مجلس آينده نمره‌اش ۱۰۰ خواهد بود.

وي درباره رييس‌جمهور آينده نيز گفت: رييس‌جمهوري آينده فردي خواهد بود كه تيپ شخصيتي‌اش شبيه احمدي‌نژاد خواهد بود، اما خيلي بهتر از او، رييس‌جمهور بعدي علاوه بر تجربه رياست جمهوري هاشمي و خاتمي تجربه رياست جمهوري احمدي‌نژاد را هم دارد و نبايد كاستي‌هاي روساي جمهوري قبلي را داشته باشد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" به نقل از ايسنا ؛ اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: معتقدم آقايان هاشمي و خاتمي هيچ كدام قطعاً بد نبوده‌اند بلكه آن‌ها هم دستاوردهايي داشته‌اند.

وي در پاسخ به سوال ديگري گفت: احمدي‌نژاد در دوره اول خود بهترين عملكرد را داشت، البته نه اين‌كه نقصي نداشت ولي چون دشمن به دنبال زمين زدن او بود و براي مقام معظم رهبري اولويت با حفظ نظام جمهوري اسلامي است، ايشان وقتي ديدند كه جريان اصولگرا زير شديدترين حملات دشمن است به ميدان آمدند و از دولت حمايت كردند.

نظرات بینندگان