arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۰

آقای وزیر: براي حضور در بازار جهاني به «وزارت خارجه 2» نيازمنديم !

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در هفته صنعت و معدن 464 طرح و پروژهدرسراسر کشور به بهره برداري مي رسد.وزير بازرگاني و سرپرست وزارت صنايع در همايش بزرگداشت روز ملي صنعت و معدن که چهارشنبه گذشته در مشهد برگزار شد، با بيان اين مطلب گفت: اين پروژه ها با سرمايه اي بالغ بر 3400 ميليارد تومان به بهره برداري رسيده و براي 50 هزار نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم اشتغال ايجاد مي کند.

دکتر مهدي غضنفري با بيان اينکه در اين طرحها سه پروژه توليد سيمان نيز وجود دارد که سه ميليون تن به ظرفيت توليد سيمان کشور مي افزايد، اضافه کرد: تا پايان سال 1800 طرح افتتاح و به بهره برداري خواهند رسيد.

خبر داغ آقاي وزير

وي با اشاره به موافقت مجلس با ادغام وزارت بازرگاني و صنايع به عنوان يک خبر داغ گفت: بخش صنعت و معدن 22 درصد از توليد ناخالص داخلي و بخش بازرگاني 17 تا 18 درصد از توليد ناخالص داخلي را به خود اختصاص داده اند و وزارت جديد بايد بتواند اين 40 درصد را مديريت کند.
دکتر غضنفري با اشاره به اينکه در بازار 70 ميليوني داخل رقابت ديگر معنا ندارد و بايد به دنبال بازارهاي جديد بود، گفت: با اين حجم توليد بايد در ساختار مديريتي آن نيز تغييري رخ مي داد، چرا که نياز بنگاههاي اقتصادي نيز تغيير کرده است. ادغام وزارتخانه هاي صنايع و بازرگاني نيز در همين راستا بود.
وزير بازرگاني و سرپرست وزارت صنايع و معادن بيشترين بروکراسي اداري را در محل تلاقي وظايف دو وزارتخانه دانست و افزود: اين امر باعث کلافه شدن صاحبان صنايع و تجار مي شد.
وزارت خارجه شماره 2

وي اظهار داشت: ما به يک وزارت خارجه شماره 2 نياز داريم تا صرفاً براي واحدهاي توليدي بازاريابي کرده و براي آنها هماهنگي هاي لازم را انجام دهد کاري که در تمام کشورها به عهده دولتهاست.
غضنفري افزود: وقتي يک بنگاه توليدي قد مي کشد و افق نگاهش از مرزها فراتر مي رود وزارتخانه متولي اش نيز بايد چنين باشد.
وي اضافه کرد: خوشحالم در خراسان رضوي واحدهاي توليدي در يک فضاي مبتني بر اطلاعات و دانش و اخلاق و با همدلي تمام کار مي کنند و اين دقيقاً همان چيزي است که به عنوان هدف در وزارتخانه جديد دنبال مي شود.

آغاز بکار صندوق توسعه ملي

وي به عنوان دومين خبر خوش خود به صاحبان صنايع گفت: در جلسه اي که معاونين بازرگاني و صنايع با شخص رئيس جمهور داشتند مشکلات مطرح شد و رئيس جمهور هم قول دادند تا چند روز ديگر که صندوق توسعه ملي کارش را آغاز مي کند يک سوم موجودي صندوق را به صنايع و معادن اختصاص دهند ضمن اينکه دوسوم اين رقم هم بانکهاي عامل به واحدهاي توليدي بدهند. وي اين رقم را حدود 30 ميليارد دلار دانست.
در اين مراسم رئيس کميسيون صنايع مجلس نيز گفت: با خبر خوش ادغام دو وزارت صنايع و معادن و وزارت بازرگاني به اينجا آمده ام.
مهندس هاشمي در ادامه افزود: استان خراسان رضوي با بيش از 92 درصد سهم بخش خصوصي از صنايع يکي از استانهاي مطرح کشور در توليد است.
استاندار خراسان رضوي نيز در اين مراسم گفت: دولت بايد با رفع مشکل واحدهاي توليدي که پس از اجرا شدن قانون هدفمندسازي يارانه ها رخ داد آنها را حمايت کند.

دوره انزوا گذشته است

نهاونديان، رئيس اتاق بازرگاني ايران نيز در اين مراسم از ادغام وزارتخانه هاي بازرگاني و صنايع به عنوان يک نقطه عطف در تشکيل ارتباط ساختاري بين توليد و تجارت ياد کرد و گفت: بايد اقتصاد ايران را در فضاي اقتصاد جهاني ترسيم کنيم، در اين فضا مي توان بين فعال بودن يا نبودن يکي را انتخاب کرد، اما نمي توان منزوي بود چرا که دوره انزوا گذشته است.همچنين عليرضايي، سرپرست سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن با بيان اينکه در سال گذشته 518 پروانه صنعتي با 1457 ميليارد تومان سرمايه گذاري صادر شده است، گفت: در اين شاخص خراسان رضوي رتبه دوم را پس از تهران به خود اختصاص داده است.
در پايان اين مراسم ضمن تقدير از 83 واحد نمونه صنعتي و معدني استان، تمبر يادبود اين روز توسط ميهمانان مراسم رونمايي گرديد.
لازم به ذکر است، در اين روز دو طرح صنعتي شرکت قندهاي رژيمي پرارين پارس در شهرک صنعتي توس و فاز توسعه شرکت اترک شيمي با حضور وزير بازرگاني و استاندار خراسان افتتاح و به بهره برداري رسيد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
0
به این وزیر تحمیلی و بی خاصیت بگویید همین وزارتخانه سابق و نه جدید بی سرو ته را جمع کن وزارت خارجه پیش کش
نظرات بینندگان