arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵

گسترش همکاری های ایران و قبرس در علوم پزشکی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در راستای توسعه بین المللی علوم پزشکی معاون آموزشی وزارت بهداشت و قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با رئیس مجلس قبرس دیدار کردند.

به گزارش انتخاب، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دکتر محسن اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل صبح امروز در دیداری با دیمیتریس سیلوریس رئیس مجلس قبرس درخصوص همکاری های علمی دو کشور در حوزه علوم پزشکی گفتگو کردند.

در این دیدار به ظرفیت های علمی جمهوری اسلامی ایران در حوزه علوم پزشکی و پیشرفت های چشمگیری که کشور در این حوزه بدان دست یافته است اشاره شد و زمینه های همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی با کشور قبرس بررسی شد.

گسترش تعاملات بین المللی در حوزه علوم پزشکی که در برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی نیز مورد تاکید ویژه قرار گرفته از جمله مباحثی است که در حوزه علوم پزشکی کشور پیگیری می شود و در نشست معاون آموزشی وزارت بهداشت و قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل با رئیس مجلس قبرس دو طرف به رایزنی درخصوص گسترش همکاری های علمی و آموزشی در حوزه ملی و دانشگاهی پرداختند.

با مباحث طرح شده در این نشست طبق توافق ضمنی طرفین مقرر گردید همکاری های دو کشور در زمینه های علمی، آموزشی و تبادل استاد و دانشجو بین دو کشور پیگیری شود.

همکاری با کشورهای اروپایی در زمینه تبادلات علمی از دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح شد و مقرر شد تیمی متشکل از مسئولین حوزه علوم پزشکی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و قبرس روند همکاری ها را پیگیری نموده و نقشه راه این همکاری را ترسیم کنند.
نظرات بینندگان