arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵

بیش از 290 رهبر مسلمان در نامه ای به ترامپ از حقوق قانونی مسلمانان آمریکا دفاع کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رهبر گروه های مسلمان آمریکا در نامه ای خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب این کشور، ضمن ابراز نگرانی خود درباره مواضع دولت بعدی، خواستار حراست از حقوق مسلمانان شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای نشریه لس آنجلس تایمز، این نامه به امضای مقام های ارشد بسیاری انجمن ها و گروه های اسلامی آمریکا از جمله شورای روابط آمریکایی– اسلامی، جامعه اسلامی آمریکای شمالی و شورای امور عمومی مسلمانان آمریکا رسیده است.

در بخشی از این نامه آمده است: نهادهای مسلمان آمریکایی در طول رقابت های این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و پس از انتخابات، بیش از هر دوره دیگری از زمان حادثه یازده سپتامبر، گزارش هایی درباره جرایم ضد اسلامی ناشی از نفرت دریافت کرده اند.

این نامه می افزاید: اظهارات اخیر شما در نکوهش این چنین اقدام هایی در برنامه اخیر «60 دقیقه» (اشاره به مصاحبه اخیر ترامپ با شبکه خبری CBS News) گام مثبت نخست بود و از شما می خواهیم که جرایم ناشی از تعصب و نفرت و نیز زورگویی نژادپرستانه در نظام آموزشی علیه هر آمریکایی از جمله مسلمانان را واضح و قویاً محکوم کنید.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: ما هم نظیر بسیاری دیگر از آمریکایی ها نگران گزارش هایی هستیم که حاکی از تدارک تیم شما برای ارائه طرح هایی علیه مسلمانان و نقض حقوق قانونی آنهاست.

رهبران گروه های مسلمان ادامه دادند: مشاوران و اعضای تیم انتقال شما طرح تهیه یک فهرست از اسامی مهاجران و مسافران مسلمان را ارائه کرده اند؛ حیرت آور اینکه یک مشاور شما بازداشت 110 هزار ژاپنی– آمریکایی در جریان جنگ جهانی دوم را - که یکی از شرم آورترین لحظات تاریخ آمریکا به شمار می رود – سرمشقی برای اقدام علیه مسلمانان دانسته بود.

امضا کنندگان این نامه همچنین خواستار بازنگری در برخی گزینه های مطرح شده در کابینه دولت ترامپ شدند.
یکی از افرادی که این نامه را امضا کرده است، «خضر خان» پدر یک سرباز کشته شده مسلمان آمریکایی است که حضوری پررنگ در همایش ملی حزب دمکرات برای معرفی نامزد ریاست جمهوری این حزب داشت.

خضر خان در آن زمان، ترامپ را به بی اطلاعی از قانون اساسی آمریکا متهم کرد و اظهارات وی بازتابی گسترده در رسانه های بین المللی داشت.
ترامپ از ابتدای رقابت های انتخاباتی موضعی سرسختانه در قبال مهاجران و به ویژه مسلمانان داشته است. 

نظرات بینندگان