arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
علم الهدی:

کسانی که سنگ زیرین آسیاب به حساب می‌آمدند، متحول شده و الان از عناصر ریزشی هستند /اکنون که بالا آمدند فکر می‌کنند خودشان چیزی هستند و مقابل ولایت می‌ایستند

محور ریزش و رویش یک حقیقت است و آن ستون خیمه این نظام، مقام ولایت و رهبری است و ملاک ریزش، زاویه با رهبری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: محور ریزش و رویش یک حقیقت است و آن ستون خیمه این نظام، مقام ولایت و رهبری است و ملاک ریزش، زاویه با رهبری است.

به گزارش «انتخاب؛ حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی دقایقی قبل در اجتماع عظیم حوزویان خراسان رضوی همزمان با ایام 9 دی روز بصیرت امت که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد اظهار داشت: انعقاد این محفل در امروز یعنی هشتم دی در مشهد از یک جهت دارای موضوعیت است و آن احیای خاطره بصیرت‌سازی عالم فرزانه مرحوم آیت‌الله طبسی است.

وی افزود: در سال 88، مشهد در قیام مردمی 9 دی یک روز پیشتر بود، سخنان بصیرت‌ساز این عالم بزرگوار، با تجربه بر ریشه‌هایی از انقلاب که بر مباشرت خود ایشان بوده قبل از 9 دی حمایت از مقام ولایت و مقابله با فتنه را در این شهر در مرحله ظهور و بروز قرار داد و این در واقع یک استقبال بسیار مؤثر و نیرومند از جریان 9 دی بود که در این شهر مقدس و این حوزه پر تنتنه فقاهت صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه طبیعی است که امسال اقتضا می‌کرد این برنامه در روز هشتم دی اتفاق افتد، خاطرنشان کرد: بنده از همه علما، بزرگان فضلا غیور این حوزه تشکر می‌کنم که خوشبختانه شور و هیجان ارزشمند شما ملاک انقلابی بودن آن حوزه را در امروز به ثبت رساند.

وی ادامه داد: جریان 9 دی تنها دارای یک ویژگی معروف نیست که تنها بگوییم روز بصیرت است و 2 خاصیت در روز 9 دی وجود دارد، مورد نخست ایجاد و تولید بصیرت یا نمایش بصیرت و خاصیت دوم 9 دی نمایشگاهی برای ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب مقدس اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: در این حرکت عظیم مردمی در حمایت از رهنمودهای مقام معظم ولایت، ضمن اینکه وابستگی جامعه ما به جریان ولایت با این حرکت مردمی صورت گرفت، در عین حال برعکس انعکاساتی که از برخی خواص در جریان فتنه و 9 دی به منصه بروز رسید باید 9 دی را نمایشگاهی از ریزش‌ها و رویش‌ها قلمداد کرد.

حجت الاسلام علم‌الهدی ادامه داد: به نظر من این دو خاصیت و این دو ویژگی که در طلیعه عرایض قرائت شد روشن است اما مطلب نخست بصیرت به ویژه بصیرت سیاسی اجتماعی در جامعه است. علم خدا به چیزی وقتی تعلق می‌گیرد که آن وجود پیدا کند، علم خدا به آن حقیقت نیست بلکه به ظهور آن حقیقت است و علم خدا حضوری است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: جریان‌های انسانی وابسته به خدا و به تعبیر مفسرین جریان حزب الله است؛ خصوصیت دوم مسئله نمایش ریزش‌ها و رویش‌ها است؛ در جریان ریزش و رویش باید به چهار نکته دقت داشته باشیم؛ نکته نخست معیار و ملاک ریزش و رویش است؛ در آیات قرآن دو چیز به عنوان ملاک ریزش و رویش است که یکی جهاد و دیگری مقاومت است.

علم‌الهدی بیان کرد: مجاهده و مقاومت ملاک و معیار ریزش است، بزرگترین عامل تداوم یک انقلاب، مسئله مقاومت است، آنجایی که جامعه انقلابی در مسیر تحقق یک انقلاب مقاومت را به دوش نمی‌کشیده است آنجا انقلاب دچار آسیب و دچار افت ارتجاع شده و معیار اصلی همانا، مجاهده و مقاومت است.

وی افزود: معیار رویش هم مجاهده و مقاومت است انسان‌هایی که وارد عرصه مجاهده در راه انقلاب می‌شوند یا اینکه در موقعیت مقاومت مرد و  مردانه می‌ایستند عناصر رویشی در انقلاب هستند؛ در هر عنصر انقلابی ضعف احساس کردید این عنصر را در مسیر پرتاب ببینید.

علم‌الهدی بیان کرد: اگر بنا شد در عناصری که در انقلاب سابقه دارند یک ضعف و ناتوانی در آنها دیده شود، اینها عناصر ریزشی انقلاب هستند و به طور خیلی قوی امروزه هم با ریزش و هم با رویش مقابل هستیم.

وی افزود: در جامعه ما عناصر پرسابقه‌ای که حتی سنگ زیرین آسیاب به حساب می‌آمدند یا بخاطر خسته شدن یا به خاطر ظروف و شرایط، تحول در آنها ایجاد شد و مجاهده در راه انقلاب در آنها کمتر شد و هم مقاومت در برابر دشمن و آفات و حوادث در آنها ضعیف شده است و اینها عناصر ریزشی انقلاب هستند و اگر به ریزشی قطعی نرسیده باشند حتماً در مسیر ریزش قرار گرفته‌اند.

علم‌الهدی افزود: در رنگ و رونقی که در نسل سوم انقلاب مشاهده می‌کنیم جریان رویش در انقلاب ما بیشتر است و آنچه که برای ما ثابت می‌کند که کمیت رویش از جریان ریزش بیشتر است مسئله 9 دی است که ثابت کرد امروز جریان رویشی ما به مراتب بیشتر است.

وی با اشاره به فضای ابتدای انقلاب اسلامی تصریح کرد: آن روز گروه‌های منافقین و مارکسیست‌ها فضای جامعه را گرفته بودند که بسیاری از جریان‌های برجسته جوان ما را می‌بلعید اما امروز اگر جریان ناساز با جریان رهبری یا با محور انقلاب شروع و ظاهر شود این نسل می‌خروشد و توفنده بر آن می‌تازد.

علم‌الهدی ادامه داد: نکته دومی که ما در مسئله ریزش و رویش احساس می‌کنیم این است که سه مرحله در ریزش وجود دارد؛ مرحله نخست ریزش‌های قابل برگشت؛ مرحله دوم عناصر ریزشی بایکوت شده به حاشیه رانده شده مثل ابن عباس و سوم مرحله ریزشی مردود. یک عده قابل برگشت هستند و به خاطر اینکه مدتی در عرصه انقلاب بودند خسته شدند اما با یک خستگی گرفتن بر می‌گردند و قابل استفاده و بهره‌برداری با یک کوه تجربه در مسیر تعالی هستند.

علم‌الهدی عنوان کرد: فتنه 88 و مسئله 9 دی یک محک واقعی و نمایش دهنده‌ای است که این سه مرحله ریزش را برای ما مشخص می‌کند و امروز موضع در مقابل فتنه 88 برای ما روشن می‌کند که ریزش به حاشیه رانده شده، مردود و قابل برگشتن چه کسانی هستند. این سه مرحله ریزش امروز را بشناسیم، آنهایی که آن روز سکوت کردند در مقابل فتنه و همچنان ساکت هستند ریزشی حاشیه و رانده شده هستند

وی ادامه داد: آنهایی که آن روز پشت کردند به رهبری اما بلافاصله برگشتند و در مقابل توطئه ایستادند اینها قابل برگشت بودند و ما با محک فتنه 88 می‌توانیم این سه مرحله ریزش را مشخص کنیم.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه رویش دو مرحله دارد بیان کرد: محور ریزش و رویش یک حقیقت است و آن ستون خیمه این نظام، مقام ولایت و رهبری است. ملاک ریزش، زاویه با رهبری است؛ تمامی کسانی که در این مدت در انقلاب ریزش پیدا کردند کسانی بودند که با رهبری زاویه پیدا کردند و ملاک رویش هم رهبری است یعنی رویش‌هایی که در عرصه انقلاب می‌آید جریان‌هایی هستند که به ولایت نزدیک می‌شوند و هر چه رویشی خود را به نظام نزدیک‌تر کند در حال اوج گیری از صفر به بالا است.

وی افزود: آدم‌هایی داریم که با رهبری دشمن هستند و افرادی هستند که بحثشان فقط عناد با ولایت است و با شخص رهبری عناد دارند و با سوابق انقلابی‌شان ریزش پیدا می‌کنند و در همین فتنه‌گرها کسانی بودند که با شخص رهبری مسئله داشتند، با وجود اینکه در زمان انقلاب بسیار مباشر بودند اما با زمان آغاز رهبری آقا این عناد رسماً شروع شد.

علم‌الهدی بیان کرد: گروهی از ارزشی‌ها کسانی هستند که از صفر شروع کردند و به قدرت و منصبی رسیدند و فقط به خاطر وابستگی‌شان به ولایت و در حاشیه ولایت بالا آمدند و و رنگ ولایی داشتند مردم اینها را پذیرفتند اما اکنون که بالا آمدند فکر می‌کنند خودشان چیزی هستند و مقابل ولایت می‌ایستند.

نظرات بینندگان