arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵

بولتون: ترامپ برجام را پاره کند/ ایران از فعالیت موشکی منع نشده است

«جان بولتون» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل که از او به عنوان گزینه قائم مقامی وزارت خارجه دولت دونالد ترامپ نام برده شده است، بر لزوم پاره کردن برجام توسط رئیس جمهور کشورش تاکید کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«جان بولتون» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل که از او به عنوان گزینه قائم مقامی وزارت خارجه دولت دونالد ترامپ نام برده شده است، بر لزوم پاره کردن برجام توسط رئیس جمهور کشورش تاکید کرده است.

به گزارش انتخاب، «جان بولتون» نماینده آمریکا در سازمان ملل در دولت جورج بوش پسر طی یک یادداشت ضد ایرانی، دونالد ترامپ را به پاره کردن توافق هسته ای برجام فراخواند.

او امروز دوشنبه در یادداشتی برای روزنامه آمریکایی نوشته است:‌ «تداوم آزمایش موشکی ایران در روز شنبه، به رئیس‌جمهور ترامپ یک دلیل دیگر برای پاره کردن توافق سلفش با رژیم مستقر در تهران داد».

او در وال استریت ژورنال تاکید کرده که تحریم‌های جدید ضد ایران و سخنان تند از سوی دولت جدید آمریکا علیه این کشور، برای مقابله و متوقف کردن اینگونه اقدامات ایران، «کافی نیستند».

بولتون که از افراد نزدیک به گروهک تروریستی «منافقین» بوده است،‌ در رد برجام اظهارنظر و آن را یک سوء مدیریت،‌ تخلف و قصور دیپلماتیک خوانده است.

او در انتقاد شدید از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه موشکی ایران که در دولت باراک اوباما تصویب شد، نوشت: «ایران از فعالیت موشکی-بالستیکی منع نشده است بلکه تنها "از آن خواسته و درخواست شده" در فعالیت مربوط به موشکهای بالستیک طراحی شده که قادر به حمل سلاحهای اتمی باشند، شرکت نکند».

بولتون که حامی سرسخت سیاستهای جنگ طلبانه دولت جورج بوش پسر بوده و همچنان هست، مدعی شده که خلل  و فرج‌های برجام، ایران را قادر میکند که ادعای پایبندی به مفاد توافق هسته‌ای و همچنین قطعنامه شورای امنیت داشته باشد.

وی در بخشی از این یادداشت نوشته است: «هر روزی که آمریکا اجازه می‌دهد بدون پاره کردن توافق(برجام) بگذرد، در واقع آن روز خطری برای آمریکا و دوستانش است».
منبع: فارس
نظرات بینندگان