arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۰

نرگس محمدي، بازيگر سريال «ستايش»؛ دوست دارم ستايش بعدي هم، خودم باشم

* تکتم بهاردوست
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اهي حضور يک بازيگر در يک فيلم يا سريال موقعيتي را پيش مي آورد که باعث مي شود او ره صد ساله را يک شبه طي کند.مثل حضور نرگس محمدي، بازيگر سريال ستايش.او که پيش از اينها در چند فيلم آناهيتا، اخراجي هاي 2 ، ريسمان باز و...حضور داشته است، ولي با نقش ستايش توانست توانايي خودش را در بازيگري اثبات کند. او بتازگي بازي در فيلم ساعت شلوغي آرش معيريان را به پايان برده است. گفتگوي ما با اورا به انگيزه پخش سريال «ستايش» بخوانيد:

*خانم محمدي با اين که شما بازيگرنقش اصلي سريال بوديد، ولي ظاهراً خيلي دير به گروه پيوستيد؛ از سختي هاي کار بگوييد.بازي در کنار بزرگاني چون داريوش ارجمند مطمئناً کار آساني نبوده است؟

**بله فکر کنم هشت ماهي از فيلمبرداري گذشته بود که به گروه ملحق شدم. در خصوص بخش دوم سؤالتان هم بايد بگويم که بله کار کردن کنار بزرگان براي من که اولين تجربه حضور تلويزيوني را داشتم کاري پر استرس ولي سرشاراز تجربه بود.

*ستايش از نرگس محمدي بزرگتر است؛ براي درآوردن لحظاتي چون بودن با بچه ها يا لحظات تنهايي تان از نمونه هاي بيروني استفاده مي کرديد؟

**من يک بازيگرم وبايد بتوانم خودم را در موقعيتهاي متفاوت قرار بدهم، البته حتماً مي دانيد که آدمهاي شبيه ستايش در اطراف ما کم نيستند ولي من براي نزديک شدن به اين کاراکتر و باورپذير بودن آن بسيار تلاش کردم با اطرافيانم بخصوص مادرم خيلي صحبت کردم و از همه کمک مي گرفتم .بد نيست در همين جا از راهنمايي هاي خوب سعيد سلطاني به عنوان کارگردان هم صميمانه تشکر کنم. او در رسيدن به اين نقش خيلي به من کمک کرد. ناگفته نماند که فيلمنامه خوب آقاي مطلبي هم بهترين کمک بود.

*فکر مي کنيد چرا شما براي نقش ستايش انتخاب شديد؟

**شايد نزديک بودن خصوصيات رفتاري واحساسي ام به ستايش بوده است.اگر من الان در ايفاي اين نقش موفق بوده ام همه اش به اين خاطر بوده است. اصلاً فکر مي کنم از اول اين نقش براي من نوشته شده بود.وقتي فيلمنامه را مي خواندم لحظه لحظه خودم را جاي ستايش مي گذاشتم وبشدت اذيت مي شدم. فکر مي کنم چون نقش توانست روي خود من تأثير درستي بگذارد، توانستم همان را هم به بيننده منتقل کنم.

*مگر نقش ستايش برايت چه ويژگي هايي داشت ؟

**قصه ستايش مربوط به سال 64 و سال هاي جنگ است و در اين قسمت هايي که تا به حال پخش شده بيشتر خود ستايش و خانواده ها معرفي شده اند، لحظه لحظه ستايش را دوست داشتم، تلويزيون را خيلي دوست دارم و هميشه دلم مي خواست نقش قابل قبولي داشته باشم. سريال، داستان خوبي را دنبال مي کند و بسيار خوب مي تواند ارتباط برقرار کند، نقش من مربوط به سال ها پيش است و من با کمک آقاي سلطاني پيش ذهنيت و تصاوير ذهني خودم را تا آنجا که امکان داشت به فضاي آن سال ها نزديک کردم، سعيد سلطاني کارگردان بسيار دقيقي است و نگاه ريزبيني به تک تک جزئيات دارد.

*شما در اين کار در کنار بازيگران با تجربه اي کار کرديد، محمود عزيزي، داريوش ارجمند و...اينها به عنوان بازيگران مقابل شما چقدر توانستند در شکل گيري نقش به شما کمک کنند؟

**خيلي! ببينيد شما هرچه بازيگر خوبي باشيد، ولي نتوانيد با بازيگر مقابلتان ارتباط برقرار کنيد نمي توانيد يک بازي خوب ارائه بدهيد. من قبلاً هم اين قضيه را تجربه کرده بودم، ولي اين بار و در اين سريال اين قضيه را به عينه ديدم که يک بازيگر چطور مي تواند از بازيگران مقابلش انرژي بگيرد. مثلاً در بازي روبه راوي دکتر عزيزي به عنوان پدر، ايشان براي درآوردن لحظات برخورد ستايش با پدرش بهترين کمک به من بودند.

* فاز دوم اين سريال در حال ساخت است، آيا در قسمت دوم سريال هم حضور داريد؟

**بله. صحبتهايي شده است ولي هنوز هيچ چيزحتمي نيست، چون آقاي سلطاني و آقاي زرين کوب هر دو معتقدند که شايد ستايش در بيست سال بعد به من نخورد. ولي من دوست دارم خودم نقش را بازي کنم.
نظرات بینندگان