arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۵۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۰

چرا خودروسازان گران فروش وطنی هم مانند ساير شرکتهاي متخلف گران فروش به مردم معرفي نمي شوند؟

پرونده جريمه خودروسازان بي نام متخلف علامت سوال هاي ديگري هم دارد. نمونه اش همين رقم جريمه است. مشخص نيست 34 ميليارد ريال جريمه کدام شرکت است و 350 ميليون تومان جريمه کدام يک. در اين ميان اظهار نظرهاي تازه نکويي مهر هم هر روز بر ابهامها مي افزايد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ماجرا از اين جا شروع شد که شاکيان خصوصي به اخذ وجوه اضافه در ازاي فروش خودرو توسط يک شرکت بزرگ توليدکننده خودرو اعتراض کرده بودند؛ اعتراضي که به تشکيل پرونده اي در مورد تخلفات قيمتي خودروسازان منجر شد.

به گزارش سرویس اقتصادی «انتخاب»؛ در ابتدا، خبر جريمه «يک خودروساز بزرگ» به مبلغ 3 ميليارد و 400 ميليون تومان از سوي محمدحسن نکويي مهر - رئيس سازمان حمايت از حقوق مصرف کنندگان و توليدکنندگان، اعلام شد. خبري که پس از آن هيچ کدام از خودروسازان بزرگ کشور زير بار آن نرفتند.

نکته جالب تر اين که حتي مهدي غضنفري - وزير بازرگاني و سرپرست فعلي وزارت صنايع و معادن، که به نوعي هم سازمان حمايت را در مجموعه تحت مديريت خود دارد و هم خودروسازان را، در مورد جريمه متخلفان گران فروش گفته است جريمه 350 ميليون توماني يکي از خودروسازان داخلي به دليل افزايش غير قانوني قيمت محصولاتش صحت دارد.

البته وي با تاکيد بر اين که شرکت هاي خودروسازي هم مانند ساير توليدکنندگان اگر مصوبات مربوط به چگونگي افزايش قيمت محصولات صنعتي را رعايت نکنند، جريمه مي شوند، توضيح نداده است که چرا شرکت هاي خودروساز هم مانند ساير شرکتهاي متخلف گران فروش به مردم معرفي نمي شوند؟ !

پرونده جريمه خودروسازان بي نام متخلف علامت سوال هاي ديگري هم دارد. نمونه اش همين رقم جريمه است. مشخص نيست 34 ميليارد ريال جريمه کدام شرکت است و 350 ميليون تومان جريمه کدام يک. در اين ميان اظهار نظرهاي تازه نکويي مهر هم هر روز بر ابهامها مي افزايد.

رئيس سازمان حمايت از توليدکنندگان و مصرف کنندگان، به تازگي اعلام کرده است که علاوه بر پرونده جريمه 34 ميليارد ريالي که متهمش اعلام نشده، خودروساز ديگري هم هست که با جريمه 100 ميليارد ريالي مواجه شده است، اما نام او هم اعلام نمي شود.

اين سازمان مدعي است که به دلايل حقوقي، نام خودروساز متخلف بايد بعد از اثبات تخلف صورت گرفته در دادگاه اعلام شود. حال اين پرسش مطرح است که اگر هنوز حکم دادگاه دو خودروساز جريمه شده اعلام نشده و تخلف هم اثبات نشده، چگونه رقم جريمه اين خودروسازان بزرگ اعلام مي شود؟
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نسل سوخته
|
FRANCE
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
0
5
چون ممکنه براشون تبلیغ بشه بقیه شرکتها بهشون بر بخوره!(راستی کدوم بقیه مگه ما جز چندتا شرکت انحصاری بازم تولید کننده خودرو داریم!)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
0
7
شما مثل اینکه تو این مملکت زندگی نمیکنید . تا وقتی دولن مثل .... چنگ انداخته روی تمام صنایع و به جای خصوصی سازی اختصاصی سازی می کنه دیکه حقوقه مصرف کننده معنی نداره و شرکتها خودشونو ملزم به پاسخگویی نمیدونن
یادمه چند وقت پیش خوندم که مدیر عامل سال 1991 شرکت میتسوبیشی ژاپن رو به دلیل احتمال نقص فنی خودرو در مورد مرگ یه زن 65 ساله به دادگاه کشونده و به 3 سال حبس محکوم کرده . حالا اونا کافرن و ما تا یقه مسلمون..
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
0
8
بنزين را كه به قيمت خليج فارس به مردم مي فروشيد (اشكالي ندارد) ، ماشين را هم به قيمت خليج فارس بفروشيد. حق مسلم ما هست كه ماشين با كيفيت و با مصرف پايين سوار بشيم نه اينكه مجبور باشيم ماشين با تكنولوژي 30 سال پيش را با قيمت ماشين سال 2011 بخريم و با مصرف بالا بنزين 700 توماني را تو حلقش بريزيم.
كي مي خواهيد قيمت ماشين را هم جــهـــانــي كنيد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
0
6
وزیر بازرگانی با اون شرایط جدید ثبت سفارش خودروهای وارداتی نشون داد که برای شرکتهای خودروسازی کاملا خودیه !! امام از رانت !! چه کارا که نمیکنه ! سازمان حمایت از مصرف کننده میشه پدر خوانده خودروساز داخلی !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
0
8
البته ناگفته نماند که سر این رشته به کجا ختم میشود بهتر است کمتر بدانید تا بیشتر بمانید در ضمن از آنجا که دولت محترم و کریمه ی ما شرایط ورود خوردروهای خارجی را به سر حد جان رسانده بنابراین هر آنچه بخواهد در این بازار بسته ی داخلی گربه میرقصاند و برای این روش در بازار خودرو ، پیشرفت میهن اسلامی رابا خالی کردن جیب مردم توجیه میکند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
0
0
نکته ی قابل تامل این هست که قبل از بهران مالی سهام دو خودروساز برتر آلمان یعنی بنز و بی ام وِ سود سالیانه ای معادل سه الی چهار درصد در بورس داشتند و این در حالی است که سود سالیانه ی سهام دو خودرو ساز برتر ایران در همان زمان متجاوز از چهل و پنج درصد(نا قابل) بود !!!
نظرات بینندگان