arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۰

مقابله با ولع شيريني خوري

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به ميوه ها بيشتر اطمينان کنيد. هرچند ميوه ها هم حاوي قند بويژه فروکتوز هستند، اما در عين حال منبع غني از فيبر خوراکي هستند که به همين دليل زودتر احساس سيري ايجاد مي کنند و برخلاف ميان وعده هاي قندي مصنوعي، مدت طولاني تري شما را سير نگه مي دارند؛ البته برخي ازميوه ها هستند که ذخيره قندي بسيار بالايي دارند، بنابراين بيشتر مصرف سيب و توت ها توصيه مي شود که هم شيرين هستند و هم به اندازه سيب و آناناس و ميوه هاي خشک شده مملو از قند نيستند؛ بعلاوه اگر همراه داشتن انواع ميوه ها در طول روز برايتان کار دشواري است مي توانيد دسرهاي مختلف ميوه را از قبل تهيه کرده تا در صورت نياز از اين دسرهاي طبيعي استفاده کنيد.

- عسل ارگانيک هم يک گزينه مناسب قندي است. هرچند عسل ارگانيک نيز حاوي مقادير زيادي قند فروکتوز و گلوکز است و نبايد زياد مصرف شود، اما به هر حال نسبت به عسل فرآوري و تصفيه شده گزينه سالمتري است و واقعاً خواص مفيدي دارد بويژه عسل تيره که سرشار از آنتي اکسيدانهاست.

- «گياه برگ شيرين» موجود در عطاري ها نيز يک جايگزين قندي واقعاً طبيعي و مناسب است؛ اين گياه حتي براي مبتلايان به ديابت هم قابل استفاده است و خواص بسياري دارد.
نظرات بینندگان