arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۰۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۰

رييس اداره سياسی سپاه: شرط بازگشت سران فتنه، «توبه و عذرخواهی» است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
يک نشريه سپاه پاسداران با «مجرم» خواندن رهبران مخالفان در ايران به دليل متهم کردن نظام جمهوری اسلامی به تقلب در انتخابات رياست جمهوری، شرايط اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس نهم را رد کرده و گفته است که نظام اسلامی به «مجرمان» باج نخواهد داد.

به گزارش انتخاب؛ يدالله جوانی، رييس اداره سياسی سپاه پاسداران در سرمقاله نشريه «صبح صادق» که روز دوشنبه منتشر شد، مير حسين موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالفان، و همچنين محمد خاتمی، رييس جمهور پيشين ايران را «سران فتنه» خوانده که به گفته وی، «همچنان می پندارند که متهم هستند و نه مجرم و بر اين اساس تلاش می کنند به نوعی از خود رفع اتهام کرده و ديگران را در دادن نسبت های بی پايه و اساس به خود متهم سازند.»

صبح صادق با اشاره به شرايط اصلاح طلبان به ويژه محمد خاتمی برای شرکت در انتخابات مجلس نهم نوشته است: «آقای خاتمی و همفکران او برای بازگشت به عرصه سياسی کشور، از موضع طلبکار و شاکی حق به جانب، برای نظام و حاکميت شرط گذاری کرده و انتخابات آزاد و سالم، آزادی زندانيان سياسی و احيای آبروی آنان، رفع محدوديت از احزاب و نشريات توقيف شده و رفع حصر و محدوديت از افرادی چون موسوی و کروبی را پيش نياز ورود به عرصه سياسی و رقابت های انتخاباتی می دانند.»

رييس اداره سياسی سپاه پاسداران، رهبران مخالفان را «مجرم» از نظر «ملت ايران و نظام اسلامی» معرفی کرده و گفته است: «اگر تا به حال با آنان طبق قوانين برخورد نشده و مجازات نشده اند، دلايل خاص خود را دارد.»

نشريه «صبح صادق» در شماره روز دوشنبه خود «بزرگترين جرم جريان فتنه و عوامل اصلی روی صحنه آن يعنی موسوی، کروبی و خاتمی» را «متهم ساختن نظام اسلامی به انجام تقلب در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری بر اساس يک طرح از قبل طراحی شده بر پايه مدل انقلاب ها يا کودتاهای مخلمين» دانسته است.

رييس اداره سياسی سپاه شرط بازگشت «مجرمان» به «دامان نظام و ملت» را «توبه و عذرخواهی» دانسته و گفته است: «اکنون نظام اسلامی مقتدر است و به طور قطع به مجرمان باج نخواهد داد.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
2
5
یعنی چی؟ هیچکسی جمهوری اسلامی را متهم نکرده است. اتفاقا مردم ما به عمل نکردن به دستورات اسلامی از سوی بعضی مسوولین معترضند. مگر میشود با اعتراض به یک دستگاه همه حکومت را زیر سوال برد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
4
كـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــي بـــــــــــــــود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
0
9
باشه،حتماً
علی هاشمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
13
0
به نظر من اصلا نباید به این آقایان فرصت داده بشه.توبه گرگ مرگه.مردم به چه زبانی باید به این سران فتنه بگویند از شما متنفریم.اینها دستشان به خون ده ها بسیجی مظلوم در فتنه 88 آلوده است.آخرین نمونه اش هم بسیجی شهید صانع است که بزور میخواستند به مردم بقبولانند که جزوسبزها بوده ولی نقشه شون نقشه بر آب شد.
نظرات بینندگان