arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۰

جزئيات ارزان ترين و گران ترين ملک در تهران

بر اساس گزارش مرکز آمار درباره متوسط قيمت فروش هر مترمربع زيربناي مسکوني در تهران در فصل بهار سال جاري، همانطور که گفته شد کمترين قيمت فروش در بازار مسکن در منطقه 20 و بيشترين قيمت فروش در منطقه يک پيشنهاد و معامله شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کمترين قيمت فروش : (متري 246 هزار تومان) در بازار مسکن که در بهار امسال اعلام و معامله شد مربوط به واحدي واقع در منطقه 20 تهران بوده و همچنين يک واحد مسکوني در منطقه يک تهران طي سه ماه گذشته با بالاترين قيمت (متري 7 ميليون و 990 ميليون تومان) معامله شد.

به گزارش انتخاب، بر اساس گزارش مرکز آمار درباره متوسط قيمت فروش هر مترمربع زيربناي مسکوني در تهران در فصل بهار سال جاري، همانطور که گفته شد کمترين قيمت فروش در بازار مسکن در منطقه 20 و بيشترين قيمت فروش در منطقه يک پيشنهاد و معامله شده است.

يکي از بنگاهداران فعال در شهرري درباره کمترين قيمت معامله شده يک واحد مسکوني در منطقه 20، به «دنياي اقتصاد» گفت: در حوالي سه راه تقي آباد يکسري مجتمع هاي مسکوني 100 تا 200 واحدي ساخت و ساز شده است که باعث تردد چند هزار نفر در اين مجتمع ها مي شود و اين قيمت عنوان شده از سوي مرکز آمار يعني متري 246 هزار تومان، در اين محله بعيد نيست زيرا ارزش اين واحدها با توجه به هزينه ساخت، حجم ساکنان و نوع امکانات در همين اندازه است. به هر حال اين يك قيمت استثنايي است و بعيد است كه ملكي در شرايط عادي با اين قيمت معامله شود.
    به گزارش دنياي اقتصاد از طرف ديگر مرکز آمار، 7 ميليون و 999 هزار تومان را بيشترين قيمت هر مترمربع يک واحد مسکوني معامله شده در منطقه يک تهران اعلام کرده است که اين ملک گرا ن ترين آپارتمان فروخته شده در سال جاري بوده است در پايتخت طي بهار اما تعدادي از مشاوران املاک واقع در منطقه يک تهران در اين باره معتقد هستند: نرخ رسمي اعلام شده از سوي مرکز آمار که آن را بالاترين قيمت فروش در تهران عنوان کرده صحيح نيست، چراکه در محله هاي فرمانيه، زعفرانيه، فرشته و الهيه اغلب واحدهايي به بازار فروش عرضه مي شوند که قيمت هر متر مربع آنها از 8 ميليون تومان هم بالاتر است و معمولااين دسته از واحدها با نام «واحدهاي استثنايي» شناخته مي شوند زيرا نوع مصالح استفاده شده، امکانات فراهم شده، نما و حتي سابقه کار سازنده باعث مي شود تا واحدهاي اين چنيني قابل مقايسه با واحدهاي درجه يک هم نباشد، چراکه آنها در حد سوپر لوکس هستند.

    براي مثال در نياوران قيمت پيشنهادي فروش يک واحد نوساز متري 5 ميليون و 500 هزار تومان اعلام شده در حالي که 3 ميليون و 900 هزار تومان تا 4 ميليون و 450 هزار تومان قيمت کارشناسي براي واحدهاي مسکوني نياوران است و نمونه ديگر اينکه يک واحد نوساز مسکوني در زعفرانيه به قيمت متري 10 ميليون تومان از سوي مالک ارزشگذاري شده، اما قيمت ارزنده چنين واحدهايي در زعفرانيه بين 5 ميليون تومان تا 5 ميليون و 600 هزار تومان برآورد مي شود و اين موضوع بيانگر اين مساله است که چنين واحدهايي استثنايي هستند نه گران قيمت.

    علاوه براين مرکز آمار، کمترين درصد رشد قيمت واحدهاي مسکوني در بهار 90 نسبت به زمستان 89 را براي بازار مسکن منطقه 6 (محدوده مطهري، فاطمي، يوسف آباد، کريمخان، ميدان وليعصر، بلوار کشاورز) اعلام کرده، زيرا اين نرخ رشد به ميزان 2 درصد بوده و از سوي ديگر بيشترين درصد رشد قيمت فروش نسبت به زمستان 89 را مربوط به بازار مسکن منطقه 15 تهران (خاوران، بعثت، افسريه، آزادگان) به ميزان 6/5 درصد عنوان کرده است.

    همچنين بنا به گفته مرکزآمار بيشترين رشد قيمت (4/20 درصد) واحدهاي مسکوني در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته مربوط به منطقه يک و کمترين درصد رشد قيمت (8/2 درصد) واحدهاي مسکوني نسبت به بهار سال گذشته مربوط به منطقه يازده تهران محدوده کارگر جنوبي، جمهوري و بخشي از خيابان وليعصر است.

    به گزارش دنياي اقتصاد، متوسط قيمت مسکن در تهران طي يکسال جاري در مقايسه با زمستان سال گذشته حدود 3/2 درصد افزايش يافته است. اين بدان معني است که اوضاع قيمت ها در بازار مسکن نسبت به اواخر سال گذشته تغيير محسوسي نداشته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
0
0
متری 7میلیون و 990 میلیون تومان !!!!!!!!!
نظرات بینندگان