arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۱۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۰

قرآن براي زينت جهيزيه عروس و ردکردن مسافر از زير آن و براي سر قبر نيست

سومين همايش ملي مديران مؤسسات فرهنگي قرآن و عترت، پنج شنبه گذشته با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و حجة الاسلام محمدي، قائم مقام وزير ارشاد در امور قرآني و با حضور نمايندگاني از 700 مؤسسه فرهنگي قرآن و عترت در مجموعه آينه تهران برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سومين همايش ملي مديران مؤسسات فرهنگي قرآن و عترت، پنج شنبه گذشته با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و حجة الاسلام محمدي، قائم مقام وزير ارشاد در امور قرآني و با حضور نمايندگاني از 700 مؤسسه فرهنگي قرآن و عترت در مجموعه آينه تهران برگزار شد.

* قرآن براي زينت جهيزيه عروس نيست
حسن رحيم پور ازغدي در سومين همايش ملي مديران مؤسسات فرهنگي قرآن و عترت، با بيان اينکه ارزشهاي قرآني بايد به صورت شفاف و فهرست وار بيان شود، گفت: قرآن براي ريزترين مشکلات بشر برنامه دارد، اما اين ما هستيم که به آنها حساسيت نداريم و به صورت شفاف آن ها را بيان نمي کنيم.عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار داشت: قرآن براي زينت جهيزيه عروس و ردکردن مسافر از زير آن و براي سر قبر نيست، حتي براي اين نيست که تشکيلات راه بيندازيد يا براي اين نازل نشده که براي خواندن و حفظ کردن آن مسابقه دهيم.

* ريشه رواج شيطان پرستي کجاست؟
رحيم پور ازغدي در ادامه با اشاره به رواج عرفانهاي انحرافي و مکاتب شيطان پرستي گفت: در جامعه اي که قرآن وجود داشته باشد، شنيدن اين حرفها بسيار تمسخرآميز است؛ زيرا اگر قرآن را بتوانيم خوب فهم کنيم نبايد چنين چيزهايي وجود داشته باشد.

اين عضو شوراي انقلاب فرهنگي خاطرنشان کرد: در آخرالزمان همه قرآن را مي خوانند و عليه امام زمان(عج) استفاده مي کنند. ظاهر قرآن محترم است، اما حقيقت قرآني زير پا گذاشته مي شود و وقتي امام زمان(عج) که شريک القرآن است، مي آيد آن را تفسير کند، مخالفت مي کنند و جلويش مي ايستند.

وي با بيان اينکه ما قرآن را ميراث اسلامي نمي دانيم که جايش در موزه باشد، تصريح کرد: قرآن کتاب هميشه زنده است متأسفانه برخي از کشورهاي اسلامي با آن به عنوان يک ميراث مرده نگاه مي کنند در حالي که قرآن براي هميشه و همه نسلها حرفهاي تازه دارد که به فرموده امام رضا(ع) قرآن براي همه بشريت در هر دوره اي حجت است.

* به قرآن عمل نمي شود
وي گفت: اگر بشريت و مسلمانان دچار بيماري هستند، مشخص مي شود در جامعه اسلامي از قرآن استفاده لازم نمي شود و نشاني اين بيماري افزايش آمار طلاق و خشونت است.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: اگر در جامعه غيراسلامي افزايش طلاق و خشونت داشته باشيم، امري طبيعي است. اما متأسفانه در جامعه قرآني، قرآن نسخه مي پيچد و مردم آن را مي بوسند و روي چشمان خود قرار مي دهند، اما به آن عمل نمي کنند.وي ادامه داد: مسيحيت فعلي هيچ حرفي براي گفتن ندارد، براي همين علت است که دين از سياست در چنين جامعه اي جداست. اين در حالي است که براي ريزترين مسائل جامعه دستورات قرآن شفابخش است.

وي ادامه داد: براي تمام مشکلات فردي و گروهي، اجتماعي و سياسي بايد راه حل قرآني عرضه شود و سزاوارترين افراد نزد خدا کساني هستند که در خدمت قرآن و خدا هستند. رحيم پورازغدي همچنين با بيان اينکه تجويد، قرائت و حفظ قرآن خط شروع فهم قرآن است، گفت: بايد از صورت و ترجمه قرآن عبور کرد و مدلهاي قرآني را ارائه داد؛ زيرا ترويج اخلاق صالحه همان ترويج فرهنگ و ارزشهاي قرآني است.گفتني است در پايان اين مراسم، از 6 تن از مديران برتر مؤسسات قرآني و عترت تقديرشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
1
مشکل آنهایی هستند که به نام دین جوانان را از دین زده میکنند بگم !! بگم!!!!!
هيچ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
0
1
خدایا رحمتی کن تا ایمان ، نام ونان برایم نیاورد ، قوتم بخش تا نانم را وحتی نامم را در خطر ایمانم افکنم تا از آنها باشم که پول دنیا را می گیرند و برای دین کار می کنند نه از آنها که پول دین را می گیرند و برای دنیا کار می کنند .
خدایا:به من « تقوای ستیز» بیاموز تا درانبوه مسئولیت نلغزم و از تقوای پرهیز مصونم دار تا در خلوت عزلت نپوسم.
خدایا!
جامعه‌ام را از بیماری تصوف و معنویت زدگی شفا بخش تا به زندگی و واقعیت برگردد.
و مرا از ابتذال زندگی و بیماری واقعیت‌زدگی نجات بخش تا به آزادی عرفانی و کمال معنوی برسم!
خدایا!
به روشنفکرانی که اقتصاد را اصل می‌دانند بیاموز که اقتصاد "هدف" نیست!
به مذهبی‌ها که "کمال" را هدف می‌دانند بیاموز که اقتصاد هم "اصل" است!
............................
آنان‌كه رفتند حسیني شدند ، آنان‌كه مانده‌اند باید زینبوار بمانند، و گرنه یزیدی‌اند.
دكتر شريعتي.....
نظرات بینندگان