arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۲ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۰

موافقت رهبران سياسي عراق با حضور نظاميان آمريکايي بعد از 2011

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبران گروههاي سياسي عراق در پايان نشست خود با صدور بيانيه اي با حضور تعدادي از مربيان نظامي آمريکايي پس از سال 2011 با هدف آموزش به نيروهاي عراقي موافقت کردند.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري عراقي براثا، در بيانيه اي که پس از پايان اين نشست توسط «رژ نوري شاويس»، معاون نخست وزير عراق در تلويزيون ملي اين کشور قرائت شد، آمده است: رهبران سياسي در نشست خود با دادن مجوز به دولت عراق جهت آغاز مذاکرات با طرف آمريکايي بر سر باقي ماندن برخي نيروها تنها با هدف آموزش نيروهاي امنيتي عراق موافقت کردند.

در بيانيه پاياني نشست رهبران گروهها و احزاب سياسي عراق که در منزل جلال طالباني، رئيس جمهوري عراق برگزار شد، آمده است: رهبران گروههاي سياسي با باقي ماندن برخي از مربيان نظامي آمريکايي در عراق با هدف آموزش به نيروهاي عراقي موافقت کردند. در ادامه بيانيه تأکيد شده است: دولت عراق وظيفه دارد اين مسأله را با طرف آمريکايي بررسي کند.

در اين بيانيه آمده است: رهبران گروههاي سياسي همچنين توافق کردند تا فهرست العراقيه به رياست اياد علاوي نامزدهاي خود را براي تصدي پست وزارت دفاع و همچنين ائتلاف اتحاد ملي، نامزدهاي مورد نظر خود را براي به دست گرفتن پست وزارت کشور معرفي کنند.
نظرات بینندگان