arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶

حمله مخترع انگلیسی وب به سیاست‌های نفرت‌انگیز ترامپ در حوزه اینترنت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 «سِر تیم برنرز-لی» تصمیم دولت ترامپ مبنی بر صدور اجازه «فروش هیستوری مرور وب کاربران» توسط اپراتورها را «نفرت‌انگیز» و «مخوف» خواند.

به گزارش انتخاب، استاد دانشگاه ام‌آی‌تی و همچنین آکسفورد که مفتخر به دریافت جایزه نوبل کامپیوتر در این هفته شد همچنین درباره به خطر افتادن حریم خصوصی کاربران با تبلیغات اینترنتی هشدار داد.

برنرز-لی که این هفته برنده جایزه 1 میلیون دلاری تورینگ (Association for Computing Machinery's Turing Award) شد، از تکامل وب صحبت کرد و تأکید کرد که حریم خصوصی در فضای مجازی باید جزیی از حقوق بشر باشد که متأسفانه توسط دولت‌ها ازجمله دولت ترامپ در حال نقض شدن است.

وی به مصوبه جدید دولت ترامپ اشاره کرد که به نفع اپراتورهای اینترنتی و به ضرر کاربران و حریم خصوصی‌شان تعریف‌شده که می‌تواند منجر به نقض آشکار حقوق بشر شود.

«سِر تیم» نقدی هم به شبکه‌های اجتماعی داشت و به آنها توصیه کرد تا به فکر ادیت سیستم خود علیه اخبار جعلی باشند تا در آینده هویت اصلی‌شان و اعتماد مردم به این شبکه‌های اجتماعی از بین نرود.

مخترع وب از این‌که دولت‌ها اینترنت را به سخره گرفته‌اند نیز دست به انتقاد گشود و افزود همان‌طور که شما حق‌دارید به دکتر بروید و آنچه می‌گذرد بین شما و دکترتان خواهد بود، در فضای وب نیز باید چنین اتفاقی بیفتد تا دیگران نتوانند وارد حریم خصوصی افراد شوند.
نظرات بینندگان