arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷

«مخترع وب» امن ترین فضای مجازی جهان را می سازد / حفظ حریم خصوصی کاربران / کاهش نفوذ غول های فناوری در داده ها

مخترع وب که همه ما را به این دنیای جادویی دعوت کرده است، تصمیم دارد یک فضای ایمن برای کاربران وب در سراسر جهان خلق کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مخترع وب که همه ما را به این دنیای جادویی دعوت کرده است، تصمیم دارد یک فضای ایمن برای کاربران وب در سراسر جهان خلق کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی نت، تیم برنرزلی مخترع شبکه اینترنت، تلاش دارد امنیت و ارامش را به کاربران فضای مجازی باز گرداند.

پروژه او«  Solid» نام دارد و  بر اساس "توانمندسازی شخصی از طریق داده ها" است. این دانشمند کامپیوتری، یک منبع باز متن را به نام Solid منتشر کرده و در این خصوص نیز توضیحاتی ارائه کرده است.

او می گوید: این "پلتفرم مبتنی بر وب " به شما در کنترل اطلاعات شخصی کمک می کند و به شما امکان می دهد تصمیم بگیرید که اطلاعاتتان را در آن ذخیره  کنید یا خیر . در ضمن تمامی موارد و عناصر موجود در فضای برنامه ها را می بینید.

او ادامه می دهد : "این سیستم تمامی مدل فعلی را تغییر می دهد و کاربران مجبور نیستند داده های شخصی خود را به غول های دیجیتال  تحویل دهند. این موضوعی است که طی سال های اخیر به نفع ما نبوده است."

اگر به اطلاعات برنرزلی با دقت بیشتری نگاه کنیم متوجه می شویم که تمام داده های شما در Solid Pod ذخیره می شوند و این فضا درست "مانند کارت های یو اس بی در فضای وب عمل می کنند. بنابراین حرکات نسنجیده کاربر به حداقل می رسد.

برنبرزلی می گوید ایده اولیه این کار از روزی شروع شد که متوجه شد داده های کاربران برای مقاصد سیاسی استفاده می شود و البته رسوایی هایی مثل ماجرای کمبریج آنالیتیکا نیز رخ می دهد.

 

 

نظرات بینندگان