arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۰

معاون وزیر علوم: اغلب دانشگاه ها پذيرش دانشجو در برخي از رشته ها را متوقف کرده اند

معاون آموزشي وزير علومدرباره اخبار مربوط به حذف ۱۳ رشته علوم انساني توضيح داد و گفت: پذيرش دانشجو در برخي از رشته هاي علوم انساني در دانشگاه هاي معتبر و بزرگ در سال جاري به صورت موقت متوقف شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون آموزشي وزير علومدرباره اخبار مربوط به حذف ۱۳ رشته علوم انساني توضيح داد و گفت: پذيرش دانشجو در برخي از رشته هاي علوم انساني در دانشگاه هاي معتبر و بزرگ در سال جاري به صورت موقت متوقف شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خراسان: دکتر نادري منش با بيان اين مطلب گفت: هيچ رشته اي از رشته هاي انساني حذف نشده است و اخباري که در اين زمينه منتشر مي شود نادرست است.

وي افزود: آن چه اتفاق افتاده اين است که پذيرش دانشجو در بسياري از دانشگاه هاي بزرگ بر مقطع تحصيلات تکميلي متمرکز شده است و بيشترين ظرفيت پذيرش دانشجو به اين مقطع اختصاص يافته است بنابراين پذيرش دانشجو در مقطع کارشناسي کاهش يافته است.

معاون وزير علوم تصريح کرد: اغلب دانشگاه ها نظير دانشگاه علامه طباطبايي پذيرش دانشجو در برخي از رشته هاي مقطع کارشناسي را در سال جاري به صورت موقت متوقف کرده اند و پذيرش دانشجو نداشته اند و اين به معناي حذف رشته نيست و تنها در سال جاري پذيرش دانشجو نداشته اند.

وي افزود: افزايش پذيرش کارشناسي ارشد و دکترا منجر به کاهش پذيرش دانشجو در مقطع کارشناسي شده است و اين خاص دانشگاه علامه طباطبايي نيست. وي خاطرنشان کرد: بنابراين حذف رشته مطرح نيست بلکه پذيرش نداشتن دانشجو در برخي از رشته هاي علوم انساني به دليل کمبود فضا و عضو هيئت علمي بوده است.

نادري منش همچنين گفت: البته اين مسئله خاص سال جاري نيست بلکه در سال قبل نيز به عنوان مثال در برخي از دانشگاه ها دانشجو در ۷ تا ۸ رشته پذيرش نشد.

در همين حال شريعتي رئيس دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اين که حذف ۱۳ رشته علوم انساني در اين دانشگاه دروغي بيش نيست به فارس گفت: با توجه به مسئوليت جديد دانشگاه در زمينه گسترش تحصيلات تکميلي فقط بحث جابه جايي رشته ها مطرح است.شفيع آبادي معاون آموزشي دانشگاه علامه طباطبايي نيز در اين باره به ايسنا گفت: ما رشته اي را حذف نکرديم بلکه در راستاي نيازهاي کشور در رشته هاي مورد نياز، پذيرش دانشجو صورت مي گيرد.شايان ذکر است اخبار مربوط به حذف ۱۳ رشته از زيرمجموعه علوم انساني امسال وقتي خبرساز شد که امسال در دفترچه هاي کنکور اين ۱۳ رشته حذف و موجب حيرت جمعي از داوطلبان کنکور شد.

 به دنبال اين خبر اعضاي کميسيون آموزش از حذف ۱۳ رشته علوم انساني انتقاد کردند. عباسپور رئيس کميسيون آموزش در اين زمينه اظهار داشت: بايد درباره رشته هاي حذف شده از زيرمجموعه علوم انساني از وزارت علوم و سازمان سنجش استعلام کنيم، علاوه بر اين که اين مسئله بايد به اطلاع دانش آموزان مي رسيد.
نظرات بینندگان