arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶

حسن کامران پنجمین کرسی اصفهان در مجلس را در اختیارگرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسن کامران نماینده کهنه کارپنج دوره مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بار دیگر به نهاد قانونگذاری کشور راه یافت.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، فرمانداری اصفهان شامگاه یکشنبه با انتشار آگهی نتیجه اولین انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان اعلام کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی که روز جمعه 29 اردیبهشت در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان برگزار شد جمع آرای مأخوذه در این حوزه انتخابیه 872 هزار و 394 رای بود.

بر اساس این آگهی سه نامزد با بیشترین آراء به ترتیب حسن کامران دستجردی با 242 هزار و 889 رای، سید مجید موسویان احمدآبادی با 232 هزار و 157 رای و نصرالله سخاوتی لادانی با 86 هزار و 522 رای بودند.

بدین ترتیب حسن کامران با کسب بیشترین آراء به عنوان نماینده پنجم مردم اصفهان راهی بهارستان شد.

حسن کامران دستجردی متولد ۱۳۳۳ در شهر دستجرد (جرقویه) در شرق اصفهان، نماینده مردم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادوار چهارم، پنجم، هفتم، هشتم و نهم بود.

در انتخابات دهمین دوره مجلس در اسفند سال 94، شورای نگهبان، آرای فرد منتخب سوم شهر اصفهان را باطل اعلام کرد و بدین ترتیب چهار نفر از این شهرستان راهی مجلس دهم شدند و انتخاب نفر پنجم منوط به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شد.

انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان روز 29 اردیبهشت سالجاری همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و فقط در شهرستان اصفهان برای انتخاب یک نماینده از بین 24 نامزد برگزار شد.

همچنین فرمانداری اصفهان اعلام کرد: اینک در اجرای ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از تاریخ انتشار این آگهی به مدت 2 روز، هیأت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه در محل فرمانداری اصفهان برای قبول شکایات آماده است.

در ضمن به استناد تبصره های ۱ ، ۲ و ۳ ماده مذکور کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند می توانند ظرف هفت روز از تاریخ اخذ رأی، شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان تـسلیم کنند. همچنین در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک کسی را متهم نماید و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد قابل تعقیب و پیگیری است.

یک میلیون و 576 هزار و 948 تَن در شهرستان اصفهان واجد شرایط رای دادن بودند که حدود 872 هزار تن از آنها در انتخابات میان دوره ای مجلس شرکت کردند.

نظرات بینندگان