arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۶۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۰

شيوه برخورد پليس انگليس با تظاهرات مردمي نسبت به پليس عربي قابل مقايسه نيست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد تعامل پلیس انگلیس با اعتراضات مردمی نسبت به تعامل نیروهای پلیس عربی با تظاهرکنندگان قابل مقایسه نیست. به گزارش این شبکه، تظاهرات اخیر در شهرهای انگلیس باعث شد بسیاری تعامل نیروهای پلیس و امنیتی انگلیس با تظاهرات مردمی این کشور را با رفتار دستگاه های امنیتی عربی در تعامل با تظاهرکنندگان مسالمت آمیز مقایسه کنند.

پلیس انگلیس به دلیل تعامل با بحران جاری در این کشور با انتقاداتی روبرو است. عمر غانم گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود شاید کارشناسان درباره دلایل بروز تظاهرات در انگلیس اختلاف نظر داشته باشد که برخی این امر را به دلیل کشته شدن یک جوان سیاه پوست و برخی به دلیل انزوای اقتصادی و اجتماعی بخشی از اقشار جامعه این کشور می دانند که به هر نوعی انتقاد از سیاست های دولتی است ولی مساله قابل توجه در این است که این اعتراضات به صورت اشوب و تظاهرات مردمی خود را نشان داد.

چنین تظاهراتی قابل مقایسه با کشورهای عربی نیست که انقلاب های دموکراتیک در آن جریان است.

پلیس انگلیس در تعامل با قیام چهار شبه لندن و شهرهای انگلیس با انتقاداتی روبرو است.

پلیس انگلیس به دلیل این که نهادی غیرنظامی شمرده می شود مسلح نیست و تنها چند صد نفر از نیروهای پلیس در واحد مبارزه با تروریسم مسلح هستند که در تظاهرات اخیر مورد استفاده قرار نگرفتند.

اما برای اولین بار در تاریخ انگلیس، پلیس این کشور اجازه گرفت از ماشین های آب پاش و گلوله های پلاستیکی استفاده کند.

اما در سوی دیگر استفاده از گلوله های پلاستیکی در کشورهای عربی علیه تظاهرات مردمی مسالمت آمیز آزادیخواهانه که قابل مقایسه با تظاهرات و غارت نیست، امری بدیهی و ساده است.

استفاده از تجهیزات سنگین و تک تیرانداز به امری طبیعی تبدیل شده است. گزارشگر این شبکه تصریح کرد پلیس در کشورهای عربی از تجهیزات کامل برخوردار است و این که پلیس را یک نهاد غیرنظامی بدانیم دشوار است و حتی برخی از کشورهای عربی از ارتش برای سرکوب اعتراضات و ویران کردن شهرها استفاده می کنند.

هر چند دیوید کمرون نخست وزیر انگلیس درباره فراخواندن احتمالی ارتش ، افزایش قدرت نیروهای پلیس برای مقابله با تظاهرکنندگان و کند کردن فعالیت پایگاه های اینترنتی اجتماعی در صورت دست داشتن در گسترش اعتراضات خبر داده است ولی وی برای بررسی اجرای این تدابیر به بررسی آن در پارلمان نیازمند است هر چند اتخاذ این اقدامات نیز اعتراضات فعالان حقوق بشر را به همراه خواهد داشت.

ولی این اقدامات با قطع تلفن در شهرهای عربی قابل مقایسه نیست و بدون این که در هیچ نهادی بررسی شود اجرا می شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
1
7
انگلیسیها هرچه باشند اصول و شیوه درست هرکاری را خوب میدانند نه مثل ما...
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
9
1
حقوق بشر واقعی رو باید تو انگلیس دید !
ببینید داعیان حقوق بشر چه بر سر ملتهای خودشون می آرند؟
مرگ بر انگلیس
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
2
0
ببخشید فکر میکنیدپشت صحنه خشونت پلیس کشورهای عربی علیه مردم کیست مگر همین انگلیس وامریکا نیستند که به سران کشورهای عربی ونوکراشون خط میدن.
نظرات بینندگان