arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

روزنامه الجزیره: تمیم در تلاش برای ترمیم جایگاه از دست رفته قطر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه سعودی «الجزیره» روز چهارشنبه در ادامه هجمه های خود علیه امیر قطر، نوشت که شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» در حالی عازم کویت شده که سعی دارد جایگاه از دست رفته دوحه را بار دیگر بازگرداند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، بر اساس این گزارش، امیر قطر امروز عازم کویت شد تا با شیخ «صباح الاحمد جابر الصباح» امیر این کشور دیدار و گفت وگو کند، اخبار منتشر شده حاکی از آن است که کویت قصد دارد برای خاموش کردن بحران ایجاد شده میان قطر با عربستان و امارت، وساطت کند.
 
الجزیره افزود: دوحه می کوشد جایگاه و مقبولیت خود را بار دیگر در میان کشورهای شورای همکاری باز یابد، اما باید بداند که این امر بدون تغییر سیاست ها و عملکردش در قبال کشورهای دوست میسر نمی شود. دوحه باید در این راستا گام های جدی و صادقانه ای برای اتخاذ مواضع متفق و مشترک با کشورهای همسایه و دوستش بردارد.
 
این روزنامه سعودی در ادامه می نویسد: از رهبران دوحه انتظار می رود که به «نجات قطر» بشتابند، مسئولیت خود را در این باره عمل کنند و از هر اقدام ناروایی که به کشورهای دوستش صدمه می زند یا امنیت و منافع آنها را تهدید می کند، دست بردارد. دوحه باید به آغوش کشورهای عربی در حاشیه خلیج فارس بازگردد!
 
الجزیره افزود: تا زمانی که قطر خلف وعده می کند و به وعده هایش عمل نمی کند، همانطوری که هر باری به عمد تعهداتش را نقض کرده، بحران جدیدی را به وجود آورده که منافع کشورهای همسایه و دوستش را در شورای همکاری خلیج فارس به خطر انداخته است.
 
تنش میان قطر وکشوره های حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان و امارات در هفته اخیر به طور بی سابقه ای افزایش یافته است. این تنش ها در پی انتشار گسترده سخنان تمیم بن حمد آل ثانی، در انتقاد از تروریستی خواندن حماس و حزب الله و حمایت از ایران بالا گرفت. سخنان تمیم بن حمد دقیقاً بعد از برگزاری اجلاس آمریکایی- عربی عربستان با حضور ترامپ عنوان شد. در واقع حضور ترامپ در خلیج فارس عملاً موجبات تشدید درگیری ها در خاورمیانه شد.
 
این در حالی است که هنوز هم این تنش ها ادامه دارد و رسانه‌های سعودی مانند عکاظ و العربیه که دیدگاه‌های خاندان آل سعود را منعکس می‌کنند به طور روزانه به قطر حمله می کنند.
نظرات بینندگان