arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۴۹۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۰

بررسی ویژه تخلف دولت در اختصاص بودجه حجاب به ایرانیان خارج از کشور

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یک نماینده مبنی بر حذف بودجه عفاف و حجاب و ایثار و شهادت و اختصاص بودجه به ایرانیان خارج از کشور گفت: دیوان محاسبات و رئیس کمیسیون تلفیق موضوع را بررسی کرده و در اسرع وقت گزارش دهند تا جلوی تخلفات گرفته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یک نماینده مبنی بر حذف بودجه عفاف و حجاب و ایثار و شهادت و اختصاص بودجه به ایرانیان خارج از کشور گفت: دیوان محاسبات و رئیس کمیسیون تلفیق موضوع را بررسی کرده و در اسرع وقت گزارش دهند تا جلوی تخلفات گرفته شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، امروز یکشنبه در جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی لاله افتخاری با بیان تذکری گفت: در زمان تصویب بودجه سال 1390 در راس بودجه ها، بودجه های قرآنی و ایثار و شهادت جزو مصوبات مجلس بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از حذف بودجه عفاف و حجاب و ایثار و شهادت اظهار داشت: با حذف این بودجه ها و اختصاص بودجه ارتقای فرهنگی شهرستان ها به ایرانیان خارج از کشور دولت تخلف آشکار صورت داده است.

وی با اشاره به حذف بودجه میلیاردی قرآنی و بودجه عفاف و حجاب اظهار داشت: روزنامه دولتی که با پول بیت المال اداره می شود علیه فرهنگ ما و نظام ما اقدام می کند و روز گذشته نسبت به حجاب ما و عفاف ما توهین های رضاخانی کرده است.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت در پایان گفت: ما مجبور می شویم از اقدامات خلاف قانون این نهادها به کمیسیون اصل 90 شکایت کنیم.

محمد رضا باهنر که امروز ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، گفت: جهت بررسی جابه جایی غیر قانونی ارقام بودجه از عبداللهی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه و دیوان محاسبات می خواهم موضوعات را بررسی کرده و در اسرع وقت گزارش دهند تا جلوی تخلفات گرفته شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بودجه مصوب مجلس باید به نهادهای مربوطه تخصیص یابد تصریح کرد: معاونت راهبردی ریاست جمهوری باید دقیق و نعل به نعل بودجه را اجرا کند و دور زدن در اجرای بودجه نداریم.

وی افزود: ما منتظر کمیسیون اصل 90 نباید باشیم اگر تخلفی صورت گرفته راههای دیگری برای وادار کردن مجریان به اجرای قانون وجود دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات لاله افتخاری مبنی بر توهین روزنامه دولتی به حجاب به شیوه رضاخانی اظهار داشت: دادستان تهران به عنوان مدعی العموم اعلام جرم کرده و پیگیری می کند نمایندگان مجلس هم پیگیری می کنند که اگر هنجارشکنی صورت گرفته که قاعدتا صورت گرفته است جلوی هنجارشکنی ها و ساختارشکنی ها گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دیروز در ویژه نامه روزنامه ایران با نام خاتون نسبت به پوشش چادر بانوان محجبه با عبارات و کلمات سخیفی توهین شده بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
0
بودجه ایثار و شهادت یعنی چی؟ به چه کارهایی تخصیص داره؟
نظرات بینندگان