arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۰

بانک مرکزی: فقط بانک ها حق فروش ارز مسافرتی دارند

سیدکمال سیدعلی در پاسخ به این سئوال که آیا براساس تصمیم گیریهای جدید بانک مرکزی، صرافی ها اجازه فروش ارز مسافرتی را دارند یا خیر؟ گفت: فقط سیستم بانکی موظف به فروش ارز به مسافران است و لاغیر.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه فقط سیستم بانکی موظف به فروش ارز به مسافران است، گفت: تمام ارزهای مسافری توسط سیستم بانکی تامین می شود.

به گزارش مهر سیدکمال سیدعلی در پاسخ به این سئوال که آیا براساس تصمیم گیریهای جدید بانک مرکزی، صرافی ها اجازه فروش ارز مسافرتی را دارند یا خیر؟ گفت: فقط سیستم بانکی موظف به فروش ارز به مسافران است و لاغیر.

معاون ارزی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه تمام ارزهای مسافری توسط سیستم بانکی تامین می شود، افزود: سیستم بانکی و بانکهایی که مشخص شده اند می تواند در داخل و خارج از فرودگاه نسبت به فروش ارز مسافرتی اقدام کنند.

براساس بخشنامه اخیر بانک مرکزی صرافی ها از فروش ارز مسافرتی منع شده اند و این کار تنها به عهده برخی از بانکها گذاشته شده است.

سیدعلی با بیان اینکه هیچگونه محدودیت ارزی نداریم، افزود: محدودیت ارزی زمانی است که ارز را به متقاضی مربوطه ارائه نکنید، بنابراین به تمام نیازهای واقعی واردکنندگان و افرادی که در 36 سرفصل برای دریافت ارز مشخص شده اند پاسخ می دهیم، لذا این امر محدودیت نیست.

وی ادامه داد: اما چنانچه تقاضایی بیش از این موارد باشد سیستم بانکی موظف به پاسخگویی به آنها نیست، بانک مرکزی محدودیتی را برای فروش ارز به متقاضیان واقعی اعمال نخواهد کرد.

معاون ارزی بانک مرکزی به این مطلب که "مدتی است ارز به بانک ملی دبی ارائه نکرده اید"، پاسخ قانع کننده ای نداد و گفت: وظیفه صرافی ها خرید ارز از مردم و فروش ارز به مردم است.
نظرات بینندگان