arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۰۸۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۰
انتقاد شدید آیت الله مکارم از ویژه‌نامه "خاتون":

خاک بر سر مقامي که به وسيله اين کثافت‌کاري‌ها به دست مي‌آيد

آيت‌الله مكارم شيرازي با انتقاد از انتشار مطلب اخير يک روزنامه درباره حجاب گفت: يقينا ملتي که صدها هزار شهيد داده به اين افراد اجازه نمي‌دهد احکام خدا و مقدسات اسلام را زير پا گذارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آيت‌الله مكارم شيرازي با انتقاد از انتشار مطلب اخير يک روزنامه درباره حجاب گفت: يقينا ملتي که صدها هزار شهيد داده به اين افراد اجازه نمي‌دهد احکام خدا و مقدسات اسلام را زير پا گذارند.

به گزارش انتخاب، اين مرجع تقليد ظهر دوشنبه در جمع روزه‌داران حرم حضرت معصومه (س) تصريح كرد: مال و فرزند گاهي وبال انسان مي شود و گاهي هم براي انسان افتخار است و لذا با تربيت صحيح اسلامي بايد کاري کنيم که فرزندانمان وبالمان نشوند.

وي در ادامه به تاريخچه بت‌پرستي اشاره کرد و ادامه داد: افراد جاهل به جاي وصل به سرچشمه قدرت آنچه را مايه خير و برکت و قدرت مي‌ديدند پرستش مي‌کردند.

مكارم شيرازي با اشاره به آياتي از قرآن کريم افزود: هيچ پيامبري نيامد مگر اينکه برچسب جنون و يا ساحر بودن را به او چسباندند.

اين مرجع تقليد اظهار كرد: منطق دنياپرستان اين است که هر که نان به نرخ روز نخورد ديوانه است، حال اين نان به هر قيمتي که باشد مهم نيست.

وي يادآور شد: هر کسي به دنبال اصلاح و دعوت به سوي خدا و پيامبر برود و از رشوه‌خواري بازدارد برچسب ديوانگي به او مي‌زنند.

مكارم شيرازي با بيان اينکه معاني ساحر و ديوانه باهم متفاوت و غير قابل جمعند، خاطرنشان كرد: انسان‌هايي که بي‌حساب حرف مي‌زنند به اين مطالب توجهي ندارند.

اين مرجع تقليد تاکيد کرد: اين کيدها در مقابل پيامبر اکرم (ص) نيز به کار بسته شد و امروز هم شايد در گوشه و کنار افرادي باشند که روزه‌داري را به تمسخر بگيرند و وسوسه‌هاي شيطاني کنند اما بايد در مقابل ايشان هوشيار بود.

وي در ادامه با اشاره به چاپ مطلبي در ويژه‌نامه يک روزنامه گفت: اين ويژه‌نامه با چاپ اعلي و صرف هزينه زيادي از بيت‌المال و در سطح وسيعي منتشر شده است. تمامي اين نوشته در يک مطلب خلاصه مي‌شود و آن سست کردن اعتقاد مردم به حجاب اسلامي و ترويج بي بند و باري در جامعه است.

مکارم شيرازي گفت: اين مطلب از يک طرف نيروي انتظامي را مي‌کوبد که اين نوع برخورد با بي‌حجابان خشونت است، از طرفي ورزش دختران را ترويج مي‌کند اما جايي جسارت را به حد اعلي مي‌رساند و مي‌گويد چادر سياه زنان مسلمان بدترين نوع حجاب است و اين رنگ، اختراع ناصرالدين شاه است؛ درحالي که اين دروغ است.

اين مرجع تقليد ادامه داد: همه افراد آگاه معتقدند که اين امر براي کسب آرا توسط گروهي بي بند و بار در انتخابات آينده است اما بايد گفت که خاک بر سر مقامي که به وسيله اين کثافت‌کاري‌ها به دست مي‌آيد.

وي هشدار داد: با چشم خودتان مي‌بينيد فرعون ديروز مصر همه‌کاره بود و امروز روي برانکارد آماده محاکمه است. اينها چه ارزشي دارد که مقدسات را زير پا مي‌گذاريد؟ از خشم امت حزب‌الله و از خدا بترسيد و بدانيد که اين مقامات براي شما نمي‌ماند.

مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: يقينا ملتي که صدها هزار شهيد داده به شما اجازه نمي‌دهد که احکام خدا و مقدسات اسلام را زير پا بگذاريد و آرزوهايتان را به گور خواهيد برد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، اين مرجع تقليد افزود: امروز کشور ما نياز به آرامش دارد. همان طور که رهبر بزرگوار انقلاب بارها گفته‌اند بايد داخل جامعه آرام باشد. چه دليلي داشت در اين شرايط اين نشريه چاپ و ايجاد تشنج شود؟ آيا هر روز مساله‌اي بايد عنوان شود تا آرامش جامعه به هم بخورد؟
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
0
1
خاک بر سر جریان انحرافی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
0
1
واقعا خاك بر سر هر كسي كه خودشو مي زنه به نفهمي!
حقیقت گو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
0
0
از این خاک بر سر گفن ها باید خیلی گفت !!
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
0
0
برام جالبه چرا و به کدام علت برخوردی با این به اصطلاح جریان انحرافی نمیشه ...
نظرات بینندگان