arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۶

ورود ممنوع خودروهای شخصی به مرز خسروی در اربعین امسال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازدید از پایانه مسافری خسروی، امکانات موجود برای تردد زائران اربعین حسینی را مطلوب ارزیابی و بر لزوم جلوگیری از ورود خودروهای شخصی در آستانه اربعین حسینی به مرز خسروی، تأکید کرد.

‌به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داوود کشاورزیان‌ در‌ بازدید از پایانه مسافری خسروی بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، شاهد امکانات بسیار مطلوبی در مرز خسروی برای ترد زائران اربعین حسینی هستیم.

وی افزود: طبق بازدیدهای صورت گرفته از مرز خسروی کارها به سرعت در حال انجام است، پیش‌بینی لازم برای افزایش گیت‌های ورود و خروج مسافران، ایجاد سرویس‌های بهداشتی و احداث توقفگاه خودرو صورت گرفته است تا در اربعین امسال بهترین میزبان برای زائران اربعین حسینی در مرز خسروی باشیم.

کشاورزیان بیان کرد: سازمان راهداری نیز به سرعت در حال انجام کارها، افزایش زیرساخت های موجود و رفع مشکلات در مرز خسروی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ی‌ بر لزوم جلوگیری از ورود خودروهای شخصی در آستانه اربعین حسینی به مرز خسروی تاکید کرد و گفت: باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا مسافران و زائران با استفاده از اتوبوس به سمت مرز هدایت شوند.

کشاورزیان ادامه داد: بی شک با تلاش‌های صورت گرفته و طرح‌های در دست اقدام‌، استان کرمانشاه و شهرستان مرزی قصرشیرین در اربعین حسینی امسال میزبانی شایسته برای زائران خواهند بود.

بنابراین گزارش مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشور‌ ایران به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190 کیلومتر، تا نجف 380 کیلومتر، تا کربلا 300 کیلومتر، تا کاظمین 203 کیلومتر و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد‌.
نظرات بینندگان