arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۱ - ۱۰ تير ۱۳۹۶

تحلیل ابوطالبی از رفتار اصولگرایان در ماجرای توهین به روحانی در روز قدس و عیدفطر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سیاسی دفتر رییس جمهور تصریح کرد: اصولگرایی درحال تکمیل روند پوست‌اندازی است؛ باید گرایش جدید و میمون آنان به"آزادی،جمهوریت، دموکراسی و انتقاد"را ارج نهاد،و به تسریع این روند کمک کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، در یادداشت توئیتری حمید ابوطالبی با بیان این مطلب ، آمده است: آنان ضمن بررسی علل شکست سنگین‌شان درانتخابات و کاهش آراء خود نسبت به سال۹۲، به این نتیجه رسیده‌اندکه بایدبه تغییرات اساسی تئوریک دست‌بزنند، مهمترین امر در این تحول، نقش و چگونگی باور به "آزادی و جمهوریت" است؛ آنان در حال پوست ‌اندازی ازکنش‌گری عملیاتی روزقدس به رویکرد تهاجمی روز فطر هستند.
 
وی همچنین تصریح کرد:دفاع نامیمون ایشان ازتریبون‌داری یکسویه، در قامت آزادی سخن، شعر و ادب و مداحی و نقد، روش نوین آنان درراستای گریز از کنشگری عملیاتی روزقدس است، این روی‌آوری به آزادی خواهی ونقد، و تجمیع ادبیات و شعر بامداحی، رویکردی نو در تاریخ نیست، به شرط آنکه آنان ملتزم به ملزومات آن وفراگیری‌اش باشند؛ چراکه خداوند در قرآن کریم، سخن لین و قول سدید و معروف و بلیغ و میسور و عظیم می پسندد؛ و همه باور داریم که تحول درسخن و ادب به تحول درعمل می انجامد.
 
ابوطالبی همچنین یادآورشد: بدین سان،آزادی خواهی و نقد در جایگاه اصیلش می نشیند؛ جمهوریت و دموکراسی برصدر سیاست نشسته؛ بخش خصوصی واقعی دراقتصاد، فرهنگ و رسانه پدیدآمده، و... ، قبلا هم نوشته‌ام که باید دوستان را در این پوست‌اندازی سخت کمک کرد؛ خشونت گریزی درسیاست و روی آوری به"آزادی خواهی،ادب وسخن سدید"به نفع همه است.
نظرات بینندگان