arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۰

علم الهدی: تشريح مطالب نشريه خاتون در خطبه‌هاي نماز جمعه تشريح فاحشه است

امام جمعه مشهد با انتقاد شديد از دست‌اندرکاران ويژه‌نامه خاتون گفت: شما دوباره داريد به همان راه فتنه‌گران سال 88 مي‌رويد و اين مردم را خام و غفلت‌زده حساب مي‌کنيد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه مشهد با انتقاد شديد از دست‌اندرکاران ويژه‌نامه خاتون گفت: شما دوباره داريد به همان راه فتنه‌گران سال 88 مي‌رويد و اين مردم را خام و غفلت‌زده حساب مي‌کنيد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مشهد مقدس با اشاره به خطبه معروف پيامبر اکرم(ص) که در پاسخ به سوال امام علي(ع)، با فضيلت‌ترين عمل ماه رمضان را، اجتناب از گناه دانسته‌اند، اظهار كرد: بعد از پاسخ دادن به اين سوال، پيامبر(ص) شروع کردند به گريه کردن؛ مولا(ع) عرضه داشتند "پيامبر! مگر در سوال من اشکالي بود که شما ناراحت و گريان شديد؟" پيامبر(ص) فرمودند، "خير، اما وقتي من چهره تو را ديدم، يک جرياني نسبت به آينده يادم آمد. واقعه جانگدازي که در همين ماه اتفاق خواهد افتاد و من مي‌بينم که در اين ماه محاسن تو با خون سرت خضاب خواهد شد. اين منظره دل من را به درد آورد و اشک من جاري شد."

وي سپس با طرح اين سوال که «واقعا پيامبر(ص) براي شهادت علي(ع) که 35 سال ديگر مي‌خواهد اتفاق بيفتد گريه کردند؟ شهادتي که براي اميرالمومنين(ع) نقطه کمال است، مگر چنين شهادتي براي پيامبر اشک دارد؟» تصريح کرد: اين گريه پيامبر(ص) پيامي دارد، نه پيام کشته‌شدن حضرت علي(ع)؛ پيام "انحراف امت". يعني سرنوشت اين امت به جايي خواهد کشيد که 35 سال ديگر محاسن اميرالمومنين(ع) به خون سرش خضاب مي‌شود، اما به وسيله يهودي؟ به وسيله ارمني؟ به وسيله مشرک و بت‌پرست؟ نه! به‌وسيله قاري و حافظ قرآن؛ اين پيامبر(ص) را مضطرب کرده بود.

وي ادامه داد: برادران! خواهران! آدم انحرافات و خرابي‌هايي از يک جريان‌هايي در اين مملکت مي‌بيند که اصلا تصور و انتظارش را ندارد. به قدري حرکت بسيار شنيع و عجيب در اين مملکت در راستاي برخي مسووليت‌هاي نظام صورت مي‌گيرد که مثل همان اشک پيامبر(ص) براي شهادت 35 سال بعد علي(ع)، دل آدم را آتش مي‌زند.

امام‌جمعه مشهد با بيان اين‌که «مساله حجاب از اول انقلاب در اين مملکت يک مساله اساسي است» خاطرنشان کرد: ما گفتيم براي پيشگيري از بي‌حجابي و لاابالي‌گري کار فرهنگي کنيد، اين‌ها بعد از وعده دادن کار فرهنگي، متاسفانه اين هفته يک کار فرهنگي به ميدان آوردند که اگر براي براندازي حجاب بنا بود يک کار فرهنگي بشود، اين بهترين کار بود. آن‌هم به وسيله يک روزنامه منحصر به‌فرد دولتي.

وي به مقاله اخير منتشر شده در خاتون اشاره كرد و افزود: در اين مقاله گفته شده چادر مشکي را ناصرالدين شاه از سفر فرانسه آورده به مملکت و دائر کرده است، خب شما ببينيد که براي تبيين مساله است که مي‌گويم، در قرآن در سوره مبارکه احزاب، آيه 59، خداوند مي‌فرمايد "يا ايّها النَّبيُّ قُل لأزواجِکَ و بَناتِکَ و نِساءِ المومنينَ يُدنينَ عَليهِنَّ من جلابيبهنَّ ذلکَ أدني أن يُعرفنِ فلا يوذينَ و کان الله غفورا رحيما"، اي پيامبر! به همسران و دخترانت و زن‌هاي مومنين بگو، "جلباب" بپوشند، "جلباب" ترجمه فارسي‌اش "چادر" است، يعني "پوشش سراسري". آيه قرآن صريحا مي‌گويد چادر بپوشيد، "جلباب" پوشش سراسري است، در عرب‌ها عباي سراسري و در ايراني‌ها چادر سراسري. اين از فرانسه آمده است؟! اين آيه قرآن است.

وي سپس با اشاره به تفسير اين آيه اظهار كرد: علامه طباطبايي در تفسير "الميزان"، به نقل از يکي از تفاسير معتبر قديمي، اين حديث را آورده که حديثي معتبر است و به "ام‌سلمه" مي‌رسد. متن حديث اين است که ام سلمه مي‌گويد "وقتي آيه 59 سوره احزاب به پيامبر(ص) نازل شد، زنان طايفه انصار جامه‌هاي پشمي سياه به سر مي‌کردند و در سياهي مانند زاغ‎ها بودند." اين حديثي مسلم است که شيعه و سني نقل کرده‌اند. پس چادر در قرآن آمده است.

علم‌الهدي ادامه داد: رنگ مشکي هم، زنان انصار جلوي پيامبر(ص) پوشيده‌اند. پس رنگ سياه هم در محضر پيامبر(ص) انتخاب شد. يک آدم آمده و مي‌گويد چادر مشکي را ناصرالدين شاه از فرانسه آورده است. يعني آيه قرآن و حديث را به ناصرالدين شاه ظالم و ستمگر، آن هم نه خود ناصرالدين شاه به فرنگي‌بازي ناصرالدين شاه نسبت مي‎دهد. اين‌ها بعد از مدت‌ها خواستند کار فرهنگي براي حجاب کنند، اين هم کار فرهنگي‌شان براي حجاب!

وي افزود: بحث اين نيست که به چادر مشکي توهين شده، بحث اين نيست که به حجاب توهين شده، بحث اين است که آيه قرآن و سنت پيامبر(ص) به فرنگي‌بازي ناصرالدين شاه نسبت داده شده است. اين به مراتب بدتر از توهين به حجاب و چادر سياه است، آن هم کجا؟! در يک نشريه‌اي که گفته‌اند ما مي‌خواهيم کار فرهنگي براي حجاب انجام دهيم.

وي با تشکر از دادستان تهران ـ که عليه اين نشريه اعلام جرم کرده است ـ افزود: دادگاه مطبوعات نه به عنوان توهين به حجاب و چادر بلکه به عنوان توهين به قرآن بايد اين‌ها را محاکمه کند. در کنار بررسي دادگاه مطبوعات، بايد در دادگاه کارمندان دولت براي دست‌اندرکاران اين نشريه تشکيل پرونده شود. اين‌ها بيت‌المال مسلمين را تضييع کرده‌اند براي نشر نشريه‌اي بر ضد قرآن كه اين نشريه را با کاغذ گلاسه و چاپ رنگي، در 285 صفحه، در چندين چاپ، آن هم رايگان به مردم بدهند. اين‌ها بايد در دادگاه کارمندان دولت محاکمه شوند که اين پرونده غير از پرونده دادگاه مطبوعات است.

اين عضو مجلس خبرگان خطاب به دستگاه قضايي گفت: قوه قضاييه بايد رسيدگي کند. چاره‌اي باقي نمانده است. چون ما در اين مملکت، هيات نظارت بر مطبوعات داريم که اعضاي اين هيات يا مسلمانند، يا مسلمان نيستند؛ اگر مسلمان نيستند که صلاحيت ندارند براي نظارت بر مطبوعات؛ و اگر مسلمانند، اين نشريه را ديدند و فقط به يک تذکر اکتفا کردند؟

وي معتقد است: تشريح مطالب نشريه خاتون در خطبه‌هاي نماز جمعه تشريح فاحشه است.

وي در عين حال خاطرنشان كرد: در اين نشريه تاريخ مصاحبه‌ها، مربوط به يک سال پيش است، از جايي که "انّ کيد الشيطان کان ضعيفا"، مکر شيطان ضعيف است، اين‌ها تاريخ مصاحبه‌ها را نوشته‌اند، تاريخ بعضي از اين‌ها مربوط به يک سال پيش است، معلوم مي‌شود که اين يک توطئه بوده، يک برنامه طراحي شده بوده از يک سال پيش. يک سال روي اين نشريه کار کرده‌اند و کساني که اين نشريه را راه‌اندازي کردند و يک سال روي آن کار کردند همان جريان‌هاي وابسته به جريان انحرافي هستند. اين جريان فکر کرد که ديگر بين مومنين و متدينين پايگاه ندارد، پس به اين فکر افتادند که از بستر لائيک و جريان‌هاي بي‌بند و بار اين کشور استفاده و سربازگيري کنند؛ لذا با اين نشريه به جنگ حجاب و جنگ دين و قرآن آمدند. غافل از اين‌که مردم متوجهند؛ اين‌ها شگردهاي شيطاني است که سردمداران فتنه 88 اجرا کردند و مردم توي دهن‌شان زدند و براي هميشه بايکوت و ورشکسته سياسي شدند.

وي خطاب به منتشر كنندگان اين نشريه گفت: اين قدر شما گيج هستيد که دوباره داريد همان راه را مي‌رويد و اين مردم را خام و غفلت‌زده حساب مي‌کنيد. اين مردمي که دست پرورده امام(ره) در رشد سياسي هستند، مردمي که نداي اين رهبر انسان‌ساز، 22 سال است که دم گوش‌شان است. شما اين‌ها را خواب‌رفته تصور کرده‌ايد که بياييد و همچنين شگرد شيطاني را انجام بدهيد و اين مردم بايستند تماشا کنند؟ و بعد به خيال خودتان يک عده بي‌بند و بار بي‌حجاب را در اين مملکت در خيابان و کوچه راه بيندازيد و اين‌ها بشوند سرباز شما در انتخابات و از اين‌ها استفاده کنيد؟ اين ملت ما رشد کرده‌اند، در اين مملکت حاکم قرآن است، حاکميت قرآن از اين مملکت برداشته نخواهد شد تا روزي که پرچمش به دست حجت‌الله(عج) و بقيه‌الله(عج) برسد. با اين مردم مي‌خواهيد دربيفتيد؟
نظرات بینندگان