arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶

سفیر فرانسه در آمریکا: برجام در تضمین غیرنظامی ماندن برنامه هسته‌ای ایران موفق بوده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر فرانسه در آمریکا اعلام کرد: تنها هدف برجام، محدودسازی و نظارت بر برنامه هسته‌ ای ایران با هدف تضمین غیرنظامی ماندن این برنامه بوده است.

به گزارش انتخاب، سفیر فرانسه در آمریکا در پیامی توئیتری به اظهار نظر درباره توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) میان ایران و کشورهای ۱+۵ موسوم به «برجام» پرداخت.

«جرارد آروئاد» (Gérard Araud) سفیر فرانسه در آمریکا در این باره نوشت: برجام، کارآمد است. تنها هدف آن، محدودسازی و نظارت بر برنامه هسته‌ ای ایران با هدف تضمین غیرنظامی ماندن این برنامه بوده است.

این در حالیست که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مصاحبه با رسانه آمریکائی نیویورک تایمز اعلام کرده بود: آمریکا باید بفهمد که برجام یک توافق دوجانبه میان آمریکا و ایران نیست؛ بلکه توافقی چندجانبه است. آمریکا همچنین باید این موضوع را متوجه باشد که جامعه بین‌ المللی به این مسأله اعتقاد دارد که این توافق به اهدافی که مد نظر آن بوده، رسیده است. به نظر من، آمریکا در حال نشان دادن حداقل پایبندی به برجام است و قطعا دولت آمریکا به ویژه پس از روی کار آمدن دولت جدید تمهیدات ضروری برای پایبندی کامل به برجام را انجام نداده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان