arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۰

83 درصد جمعيت «گوگل پلاس» غير فعال هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهسا رحمانيان: شمار کاربران غير فعال «گوگل پلاس» فزوني مي گيرد.

از هنگام ورود غول دنياي جستجوگرها به دنياي شبکه هاي اجتماعي و راه اندازي «گوگل پلاس»، پيوسته آمارهاي متفاوتي درباره شمار روزافزون کاربران آن و پيش بيني ها درباره پايان حيات فيس بوک و ريزش اعضاي آن منتشر شده است.
آيا شما نيز به جمع کاربران «گوگل پلاس» پيوسته ايد و صاحب نام و نشاني در اين شبکه اجتماعي نوپا شده ايد؟ روزانه چند بار به صفحه خود در شبکه اجتماعي گوگل سرکشي مي کنيد؟ اگر زمان زيادي را صرف «گوگل پلاس» نمي کنيد جاي نگراني نيست زيرا شما تنها نيستيد.

بر پايه جديدترين يافته هاي آماري مؤسسه « Bime Analytics » که با مشارکت دواطلبانه بيشتر از 10 ميليون نفر از کاربران «گوگل پلاس» انجام شده، 83 درصد از آنان غير فعال هستند.

با اين وصف و با وجود رشد جهشي کاربران شبکه اجتماعي گوگل در دو ماه گذشته، بيشتر آنها حتي به صورت روزانه نيز به صفحه خود در «گوگل پلاس» سر نمي زنند.

با آنکه شمار کاربران غيرفعال فيس بوک مشخص نيست، اگر در هر دو شبکه رقيب عضو هستيد، بي ترديد متوجه شده ايد که دوستان فيس بوکي شما بسيار فعال تر هستند.

از ديگر نکات جالب توجه اين افکارسنجي مي توان به ترکيب تحصيلي کاربران «گوگل پلاس» اشاره کرد.

بر پايه يافته هاي اين مؤسسه، بيشتر کاربران شبکه اجتماعي گوگل دانشجو هستند. اين در حالي است که در ابتداي راه اندازي «گوگل پلاس» گزارش هايي منتشر شد که حاکي از آن بود بيشتر اعضاي اين شبکه اجتماعي را مهندسان تشکيل مي دهند.

در آمارهاي جديد نيز ترکيب جنسيتي کاربران «گوگل پلاس» با برتري مردان همراه است اما بر خلاف آمار گذشته، سهم مردان از 86 به 70 درصد کاهش يافته است.

بنابراين شايد بايد نتيجه گرفت که زن ها تصميم گرفته اند جايگاه خود را در «گوگل پلاس» تثبيت کنند.
نظرات بینندگان