arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: سخنان ائمه جمعه در خطبه ها نسخه از پیش تعیین شده نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران تاکید کرد که سخنان ائمه جمعه در خطبه ها نسخه از پیش تعیین شده نیست و این دیدگاه ناصوابی در حق ائمه جمعه است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، حجت الاسلام عباسعلی اختری عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور که به مناسبت سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه تهران و دهمین سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی (ره) سخنران پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) بود، این مطلب را بیان کرد.
 
وی با تبریک ایام دهه کرامت افزود: امام جمعه با سرمایه ملی و تعهدی که دارد از دین و دیدگاه های مقام معظم رهبری پیام رسانی می کند و در پایگاه های نماز جمعه پیام اسلام و مقام معظم رهبری ابلاغ و تشریح می شود.
 
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به این که بعضی ها با رفتارشان نماز جمعه را بی رونق می کنند، گفت: در حدود 885 شهر و بخش و با همت ائمه جمعه و با همکاری 43 هزار نفر از اعضای ستادهای نماز جمعه برگزار می شود.
 
وی افزود، در هر سال حدود 200 گردهمایی تخصصی در رابطه با نماز جمعه و نماز در کشور برگزار می شود.

اختری در باره تعداد مکان های برگزاری نماز جمعه در کشور گفت: در سراسر کشور 228 مصلی در حال طراحی و 209 مصلی در حال احداث و مابقی نماز جمعه ها در مساجد، حسینیه ها و اماکن مقدس برگزار می شود.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان این ستادهای نماز جمعه تا کنون 300 نشریه چاپ و توزیع کرده اند، افزود: این ستاد تا کنون 400 واحد فروشگاه کتاب در زمینه های فرهنگی و مذهبی راه اندازی کرده است.

اختری ادامه داد: ستادهای نماز جمعه 250 واحد مشاوره دهنده دائم و حدود 400 واحد مشاوره دهنده موقت را ایجاد کرده است.

وی افزود: از اواخر سال 1393 تا کنون 130 عنوان کتاب توسط ستادهای نماز جمعه به مردم معرفی و در اختیار آنها قرار گرفته است.

حجت الاسلام اختری با بیان این که از نمایندگان بعضی از جوامع دانشجویی به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه دعوت کرده ایم، افزود: حدود 700 نفر از نمایندگان بعضی جوامع دانشجویی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با مردم صحبت کردند.

وی گفت: حجت الاسلام تقوی ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نه تنها وقت مقرر بلکه تمام وقت خود را صرف سرکشی های مداوم از شهرها و صرف آموزش و نظارت و سامان دادن به امور ائمه جمعه و نماز جمعه کرده اند تا این قرارگاه های اسلام هر چه بیشتر برقرار و پربازده باشد.
نظرات بینندگان