arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

مگس سفید بالک در تهران ریشه‌کن شد/ شهرداری تهران: درختان را صابون زدیم و روغن‌پاشی کردیم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهرداری تهران اعلام کرد با استفاده از اقداماتی مانند روغن‌پاشی روی درختان و شستو با آب و صابون، مگس سفیدبالک را کنترل کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاین، بارها شهروندان در سرویس مشکلات مردم از وفور آفت مگس سفید یا عسلک پنبه یا سفید بالک انتقاد کرده بودند.
 
شهرداری تهران می گوید توانسته در مناطق مرکزی پایتخت این حشرات مزاحم را کنترل کند و البته مشاهدات میدانی هم نشان می دهد از حجم بالای این حشرات که در سالهای گذشته اسباب مزاحمت مردم می شدند، به نحو چشمگیری کاسته شده است.
 
در این رابطه معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 6 تهران از اقدامات انجام شده جهت کنترل آفت سفید بالک خبر داد و گفت: انجام عملیات بازدید و پایش درختان زیتون و توت و سایر درختچه های منطقه به صورت مستمر جهت بررسی وضعیت زیستی و میزبانی آفت صورت گرفته و نصب تله های زرد رنگ (کارت و رول) در سطح وسیع بر روی کلیه درختان آلوده جهت جذب حشرات پروازی و پایش حشرات جذب شده از جمله سفید بالک صورت گرفته است.
افشین خدامی توضیح داد: انجام روغن پاشی بر روی درختان کانون ها و مراکز غیر وابسته و فضاهای عمومی جهت کنترل آفت، به ویژه در مرحله شفیرگی اهمیت بسزایی دارد که صورت گرفت.
 
خدامی همچنین از انجام عملیات شستشوی درختان آلوده با استفاده از ترکیبات غیر شیمیایی و استفاده از صابونهای حشره کش گیاهی جهت کنترل آفت خبر داد و گفت: کانون های طغیانی نیز با استفاده از سموم کم خطر و به صورت موردی و موضعی سم پاشی شد.
 
او در ادامه گفت: شناسایی کانون ها و مراکز آلوده غیر وابسته به شهرداری از جمله دانشگاه ها ، بیمارستان ها و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی جهت انجام مدیریت کنترل به موازات اقدامات کنترلی در فضاهای عمومی صورت گرفته است.
 
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 6 توضیح داد: تمام اقدامات مورد نیاز از جمله پایش گسترده درختان و انجام عملیات کنترلی در سطح منطقه تا پایان فصل و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان