arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶

فیلیپین: نیازی به حملات هوایی آمریکا در مراوی نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت فیلیپین تاکید کرد نیازی به حملات هوایی آمریکا در شهر 'مراوی' برای نابود کردن تروریست ها که از دوم خرداد بخشی از این شهر را اشغال کرده اند، ندارد.

به گزارش انتخاب، برخی رسانه ها از جمله 'ان.بی.سی' اعلام کرده بودند آمریکا قصد دارد حملات هوایی به مواضع تروریست های مرتبط با داعش در فیلیپین را آغاز کند، اما وزیر دفاع فیلیپین روز سه شنبه تاکید کرد به این حملات هوایی آمریکا نیازی نیست.

'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین پس از حمله تروریست های 'مائوته' مرتبط با داعش به این شهر در جزیره بزرگ میندانائو با بیش از 20 میلیون جمعیت حکومت نظامی اعلام کرد که با تصویب کنگره این حکومت نظامی تا پایان سال جاری میلادی ادامه می یابد.

مقامات آمریکایی اعلام کرده اند به زودی هواپیماهای بدون سرنشین به این منطقه ارسال خواهند کرد تا بمباران هوایی را آغاز کند.

به نوشته تارنمای شبکه 'راپلر'، 'دلفین لورنزانا' وزیر دفاع فیلیپین، گفت که هیچ مذاکره ای با آمریکا وجود ندارد و نیازی نیست که ارتش این کشور حملات هوایی در شهر مراوی علیه گروه های تروریست محلی وابسته به داعش انجام دهد.

وی در پاسخ به سئوالی که آیا کمک آمریکا برای حملات هوایی ضروری است؟ گفت: نیازی نیست.

ژنرال 'ادواردو انو' رئیس نیروهای مسلح فیلیپین نیز گزینه حملات هوایی آمریکا در جنوب فیلیپین را رد کرد و گفت که اقدامات نظامی مستقیم یک کشور خارجی فقط ممکن است در حمله واقعی به فیلیپین مجاز باشد.

وی گفت: چنین پیشنهادی نیز در صورت لزوم باید فرآیند خود را داشته باشد و قبل از اینکه این گزینه تصویب شود، باید میثاقی بین فرماندهان نظامی دو کشور اتفاق بیافتد.

براثر درگیری نظامیان فیلیپین با تروریست ها در شهر مراوی حدود 400 هزار نفر از مردم منطقه آواره شده و حدود 700 تن از دو طرف کشته شده اند.


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان