arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۸ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

موگرینی: صلح‌ بادوام در شبه‌جزیره کره تنها از طریق ابزار صلح‌‌آمیز حاصل می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در خصوص اوضاع شبه‌جزیره کره تصریح کرد: «نیاز فوری برای از بین‌بردن تنش‌ها در شبه‌جزیره کره وجود دارد و این مسئله برای اتحادیه اروپا و باقی جامعه بین‌الملل یک اولویت است».

به گزارش انتخاب، موگرینی ادامه داد: «ما بنابراین از جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) می‌خواهیم از هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر که تنها می‌تواند تنش‌های منطقه‌ای و جهانی را افزایش دهد، خودداری کند».

پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه اروپا تصریح کرد: «اتحادیه اروپا از تلاش‌های دیپلماتیک به همراه شرکای خود با هدف از بین‌بردن تنش‌ها و دستیابی به انهدام کامل، قابل راستی‌آزمایی و بدون بازگشت تسلیحات اتمی شبه‌جزیره کره از طریق ابزار صلح آمیز و نه نظامی حمایت می کند و این تنها راه یافتن یک راه‌حل بادوام است».

موگرینی در خصوص نشستی که با مقامات کلیدی منطقه آسیا اقیانوسیه داشت، توضیح داد: «به دنبال نشست‌های من با تمامی بازیگران کلیدی منطقه و جامعه بین‌الملل در حین نشست منطقه‌ای آ‌سه آن در مانیل، من امروز نشستی را با کمیته سیاسی و امنیتی برای بحث درباره یک رویکرد مشترک اتحادیه اروپا در قبال افزایش تنش‌ها و راههای پیش رو برگزار کردم».

وی درباره این نشست توضیح داد: «توافق شد که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو تلاش دیپلماتیک خود را از طریق تعامل با جمهوری کره، آمریکا، چین، روسیه، ژاپن و کره شمالی برای ابلاغ پیام‌های ما افزایش دهد. حفظ اتحاد جامعه بین‌الملل برای رسیدگی به این چالش بسیار مهم است».

 موگرینی تأکید کرد: «اتحادیه اروپا آمادگی حمایت از فرایند رسیدن به گفت‌وگوی معتبر و معنی‌دار با کره شمالی و جامعه بین‌الملل  به طوریکه جمهوری کره در رأس قرار داشته باشد، را دارد. من هفته گذشته به کانگ کیونگ وا وزیر خارجه کره جنوبی آمادگی خود برای حمایت از وی به تمامی روش‌های ممکن را اعلام کردم».
منبع: فارس
نظرات بینندگان