arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶

بازتاب رای اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی روحانی در رسانه‌های خارجی

مجلس شورای اسلامی ایران پس از چند روز بحث و بررسی کابینه و وزیران پیشنهادی، سرانجام به 16 وزیر پیشنهادی روحانی رای مثبت داد. این رویداد در رسانه‌های بین‌المللی نیز بازتاب داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجلس شورای اسلامی ایران پس از چند روز بحث و بررسی کابینه و وزیران پیشنهادی، سرانجام به 16 وزیر پیشنهادی روحانی رای مثبت داد. این رویداد در رسانه‌های بین‌المللی نیز بازتاب داشته است.

به گزارش انتخاب، خبرگزاری رویترز با انتشار خبر رای‌گیری مجلس شورای اسلامی درباره وزیران پیشنهادی حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان گزارش داد: پارلمان ایران، روز یک‌شنبه به حفظ وزیران نفت و امور خارجه که دو عضو کلیدی و عمل‌گرای کابینه روحانی محسوب می‌شوند، رای داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با اعلام این‌که قانونگذاران ایرانی اغلب وزیران پیشنهادی حسن روحانی را مورد تایید قرار دادند، گزارش داد: پارلمان ایران به 16 نفر از 17 وزیر پیشنهاد شده از سوی رئیس‌جمهور رای مثبت داد که از میان آنها، بیش‌ترین رای متعلق به ژنرال امیر حاتمی، وزیر دفاع است که 261 رای را به خود اختصاص داد.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود بخش‌هایی از اظهارات امیر سرتیپ حاتمی در مجلس برای دفاع از خود منتشر کرده است که گفته بود توسعه برنامه موشکی ایران در دستور کار وی قرار دارد.

هم‌چنین خبرگزاری فرانسه با انتشار خبر رای‌گیری درباره وزیران پیشنهادی روحانی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اغلب گزینه‌های مورد نظر رئیس‌جمهور ایران برای تصدی پست‌های کابینه رای مثبت به دست آورده‌اند.

این خبرگزاری در ادامه گزارش داد: حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران روز یک‌شنبه در سخنانش در میان قانونگذاران گفت که اولویت سیاست خارجی‌اش محافظت از توافق هسته‌ای در برابر آمریکا است.

شبکه بلومبرگ در پایگاه اینترنتی خود نوشت: روحانی تایید پارلمان برای گزینه‌های پیشنهادی کابینه‌اش را به دست آورد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در گزارش خود درباره همین موضوع آورده است که پارلمان ایران تقریبیا تمامی وزیران پیشنهادی روحانی غیر از حبیب‌الله بیطرف گزینه پیشنهادی برای وزارت نیرو را مورد تایید قرار داد.

شبکه الجزیره، شبکه ان‌بی‌سی، روزنامه ایندیاتایمز، روزنامه گلف نیوز، روزنامه آسیا تایمز و ... از دیگر رسانه‌هایی هستند که خبر رای‌گیری مجلس درباره کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور را با جزئیات آراء وزیران منتشر کرده‌اند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان