arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد؛

جهانگیری: مطمئن هستم به خاطر صحبت هاي ناحقي كه در مورد آذري جهرمي مطرح شد، بعد از چند ماه از ایشان حلالیت مي طلبند / وزیر ارتباطات: اعلام آمادگی ایران به شبکه‌های فیلترشده برای مذاکره، از جمله " توييتر"/ اگر معلوم شود اپل سياسي كاري كرده، مدل ديگري برخورد مي كنيم

اسحاق جهانگیری گفت: من در مورد فسادهای اقتصادی صحبت کرده‌ام و باز هم صحبت خواهم کرد. برخی فکر نکنند که از طرح مسئله و صحبت کردن دست برخواهم داشت. فساد باید ریشه کن شود. متاسفانه فساد در جاهایی نفوذ کرده که نباید به آن نهادها و دستگاه ها نفوذ می کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 جهانگیری: مطمئن هستم به خاطر صحبت هاي ناحقي كه در مورد آذري جهرمي مطرح شد، بعد از چند ماه از ایشان حلالیت مي طلبند /  وزیر ارتباطات: اعلام آمادگی ایران به شبکه‌های فیلترشده برای مذاکره، از جمله
 
اسحاق جهانگیری گفت: من در مورد فسادهای اقتصادی صحبت کرده‌ام و باز هم صحبت خواهم کرد. برخی فکر نکنند که از طرح مسئله و صحبت کردن دست برخواهم داشت. فساد باید ریشه کن شود. متاسفانه فساد در جاهایی نفوذ کرده که نباید به آن نهادها و دستگاه ها نفوذ می کرد.

به گزارش انتخاب، در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون اول رئیس جمهور در ابتدا از تمبر یادبود شهید حججی در حضور خانواده این شهید رونمایی کرد.

اسحاق جهانگیری سپس با اشاره به فعالیت‌های دولت یازدهم گفت: ما در دوره قبل در تمام بخش‌ها اعم از اقتصادی، اجرایی، سیاسی و فرهنگی توانستیم کارهای بزرگی انجام دهیم. ما وقتی شروع به کار کردیم  در تمام این حوزه‌ها دچار مشکل بودیم و در حین انجام کار به مشکلات زیادی برمی‌خوردیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: اگر بخواهیم با دید منصفانه به این فعالیت‌ها نگاه کنیم در تمامی حوزه‌ها به خصوص ارتباطات و فناوری کارهای بزرگی انجام شده بود و امروز من با اطمینان می‌گویم که در مبحث آی سی تی و آی تی اگر با همین سرعت پیش برویم توسعه کشور شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در دولت دوازدهم باید بخش‌های پیشران توسعه شناخته شود و منابع به آنها اختصاص پیدا کند قطعا بخش فناوری و اطلاعات یکی از آن بخش‌ها است. وزارت ارتباطات باید آثار فناوری اطلاعات را به دیگر دستگاه‌ها نشان دهد و آنها را ترغیب به استفاده از این تکنولوژی کند.

جهانگیری با اشاره به دیدار هیئت دولت با رهبر انقلاب گفت: دغدغه اصلی کشور اقتصاد است و در ملاقات با رهبری ایشان نیز این نکته را تاکید کردند. اقتصاد مقاومتی مجموعه سیاست‌هایی است که تقریبا بر روی آن اجماع وجود دارد و اقتصاددانان و خبرگان کشور به این امر اذعان دارند که اگر بر روی 24 بند این سیاست‌ها تمرکز شود می‌توانیم اقتصاد کشور را متحول کنیم. در این سیاست‌ها ارتباطات از اهمیت بسزایی برخوردار است.

جهانگیری ادامه داد:  من در مورد فسادهای اقتصادی صحبت کرده‌ام و باز هم صحبت خواهم کرد. برخی فکر نکنند که از طرح مسئله و صحبت کردن دست برخواهم داشت. فساد باید ریشه کن شود. متاسفانه فساد در جاهایی نفوذ کرده که نباید به آن نهادها و دستگاه ها نفوذ می کرد.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص وزیر جدید ارتباطات گفت: متاسفانه برخی افراد در مورد آقای جهرمی صحبت‌های ناحقی مطرح کردند. مطمئن هستم این افراد بعد از چند ماه باید از ایشان حلالیت بطلبند و از جامعه عذرخواهی کنند.


 آذری جهرمی گفت: اپل 11 درصد از سهم بازار گوشی ایران را در اختیار دارد و باید به حقوق مصرف کننده احترام بگذارد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم معارفه وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران گفت:‌ مسئله شرکت اپل برای تحریم کاربران ایرانی و اپلیکیشن‌های ایرانی در حال پیگیری است و با توجه به سیگنال‌های متفاوت این شرکت مبنی بر ارائه زبان فارسی در جدیدترین نسخه سیستم عامل گوشی آیفون به نظر نمی‌رسد که این شرکت به دنبال ایجاد مشکلاتی برای کشور ایران بوده باشد و تنها به سبب فشارهای دولت آمریکا این تحریم‌ها را انجام داده است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: از طریق معاونت حقوقی وزارت خارجه پیگیر این موضوع هستیم و جلسه‌ای در همین خصوص با دکتر ظریف داشته‌ام.

وی افزود:  اپل 11 درصد از سهم بازار گوشی ایران را در اختیار دارد و باید به حقوق مصرف کننده احترام بگذارد. در صورتی که متوجه شویم تحریم‌های ایجاد شده و عدم دسترسی‌های اخیر خواست شرکت اپل بوده است با آنها برخوردی متقابل خواهیم داشت.

آذری جهرمی در رابطه با تویئتر گفت: مذاکره‌ای با شرکت تویتر نداشتیم فقط اعلام کردیم که این شرکت باید به قوانین کشور احترام بگذارد. ما مخالف پورنوگرافی و مسائل مستهجن هستیم که تقریبا این مسئله دغدغه تمام کشورها است

وی ادامه داد: برای رفع فیلتر تویتر در مراکز علمی و دانشگاهی با دادستانی در حال مذاکره هستیم و امیدوارم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

جهرمی در رابطه با برنامه ایجاد پنج شرکت بین المللی گفت: ما به دنبال ایجاد سه تا پنج شرکت بین المللی هستیم که در حوزه فناوری اطلاعات کار کنند. همچنین باید شرایط حضور بخش خصوصی را ایجاد کنیم.
 
 
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان