arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶

وزیر بهداشت معاون درمان جدیدش را منصوب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی قاسم جان بابایی را به عنوان معاون درمان این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قاسم جان بابایی پیش از این و در دولت یازدهم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بود که در دولت دوازدهم جایگزین محمدآقاجانی، در سمت معاون درمان وزارت بهداشت می شود.
 
محمد آقاجانی هفته گذشته با حکم سید حسن هاشمی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی در تهران منصوب شده بود.
 
در حکم وزیر بهداشت برای قاسم جان بابایی، معاون جدید درمان وزارت بهداشت، آمده است: از شما انتظار دارم ضمن استفاده از توان و ظرفیت های تخصصی موجود، زمینه تحقق اهداف مندرج در نقشه تحول نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران را در چهارچوب اسناد بالادستی به ویژه سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون برنامه ششم توسعه و برنامه های ارائه شده توسط این جانب در صحن مجلس شورای اسلامی فراهم کنید.
 
در حکم معاون درمان جدید وزارت بهداشت همچنین بر دسترسی عادلانه مردم به خدمات درمانی از طریق بازنگری و استقرار نظام سطح بندی خدمات درمانی با اولویت مناطق محروم، ارتقاء کیفیت خدمات درمانی با ارتقاء مدیریت بیمارستانی، تدوین و اجرای راهنماهای بالینی و استانداردهای مراقبت بیمار و اعتباربخشی درمان تاکید شده است.
 
تقویت نقش حاکمیتی و یکپارچه سازی نظام درمان از طریق سیاست گذاری، برنامه ریزی، استانداردسازی و استقرار سیستم جامع نظارت و ارزشیابی، توسعه و تبیین جایگاه بخش خصوصی در ارائه خدمات درمانی، بهبود کیفیت ارائه خدمات درمانی در اورژانس های بیمارستانی، بهبود اقتصاد درمان با استقرار نظام راهبردی و هوشمند خرید خدمات درمانی، افزایش بهره وری نیروی انسانی و سرمایه های فیزیکی و اصلاح نظام پرداخت و تعرفه گذاری از دیگر مواردی است که وزیر بهداشت در حکم معاون جدید خود بر آن تاکید کرده است.
 
هاشمی همچنین از دکتر قاسم جان بابایی خواسته است که برای کاهش سهم هزینه های مستقیم مردم در درمان از طریق همکاری فعال با سازمان های بیمه گر و سایر دستگاه های مسئول در تأمین منابع مالی، گسترش مشارکت خیرین و سازمان های غیر دولتی در ارائه خدمات درمانی تلاش کند.
 
وزیر بهداشت همچنین در حکم دیگری دکتر سید عباس موسوی را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی،درمانی مازندران منصوب کرد.
نظرات بینندگان