arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶

یکی از گزینه های وزارت علوم مشخص شد/ ضیا هاشمی: هنوز چیزی قطعی نشده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از گزینه های وزارت علوم مشخص شد/ ضیا هاشمی: هنوز چیزی قطعی نشده 
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از گفت و گو با وی به عنوان یکی از گزینه های تصدی مسئولیت این وزارتخانه خبر داد و گفت:رئیس جمهوری درحال بررسی گزینه های پیشنهادی وزارت علوم است و طبیعتا فردی که سرپرستی این وزارتخانه را برعهده دارد نیز در معرض معرفی و انتخاب است.

سیدضیاء هاشمی در گفت وگو با ایرنا، درباره معرفی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری توسط رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی در اوایل مهرماه آینده افزود: تا زمان معرفی وزیر پیشنهادی جدید علوم، بررسی های رئیس جمهوری تکمیل و نتیجه آن اعلام می شود.
 
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا با شما برای تصدی پست وزارت علوم صحبتی شده است، اظهار کرد: با من نیز صحبت شد ولی به این معنی نیست که قطعی شده باشد و نتیجه آن در اوایل مهرماه با معرفی فرد مورد نظر رئیس جمهوری به مجلس اعلام می شود.
 
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا رئیس جمهوری در انتخاب و معرفی وزیر علوم با محدودیت مواجه است؟ ، گفت: آقای رئیس جمهوری محدودیت خاصی ندارند زیرا قانون این وظیفه را برعهده ایشان گذاشته است و دکتر روحانی نیز براساس صلاح دید، عمل می کنند.
 
هاشمی درمورد این که آیا رئیس جمهوری بر ادامه راه وزیران دولت یازدهم در دولت دوازدهم تاکید دارند، تصریح کرد: راه دولت یازدهم و دوازدهم یکی است و مبنای آن قانون، اصول و مبانی مشترک نظام است که همه مسئولان در دوره های مشخصی سیاست مشترکی دارند، در واقع همان سیاست های اعلام شده از سوی رئیس جمهوری است که قطعا این سیاست ها در چارچوب قوانین و سیاست های رسمی نظام خواهد بود که نتایج آن قطعا برای کشور و دانشگاهیان مطلوب خواهد بود.
 
وی همچنین درباره ایجاد کمپین هایی در حمایت از گزینه های احتمالی برای دو وزارتخانه علوم و نیرو خاطر نشان کرد: این کمپین ها به شکل خودجوش است و هیچ مسئولی در جریان این کمپین ها نیست و من نیز در جریان این کمپین ها و جزییات آن قرار ندارم.
 
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: همیشه توصیه ما این بوده است که براساس قوانین مسیری طی شود که رئیس جمهوری در مسیری آرام بتواند تصمیم نهایی خود را بگیرد، بنابراین ابراز احساسات و لطف اقشار مختلف دانشگاهیان نباید به گونه ای باشد که رئیس جمهوری احساس کنند، اعمال فشاری در تصمیم گیری ها بر وی وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: از همه دوستان خواهش کرده ایم که مشارکت آنها به گونه ای نباشد که فضا را از حالت عادی خارج کند و هیچگونه توصیه ای هم نداریم که کمپینی شکل گیرد و طبیعتا در مقطعی اگر ابراز علاقه و احساساتی است، توصیه می کنم که این موارد به شکل منطقی باشد و نیازی به وجود کمپین ها از نظر من نیست.
 
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری مردادماه در هنگام معرفی وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس، فردی را برای تصدی مسئولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی نکرد و قرار است که در اوایل مهرماه، وزیر پیشنهادی برای تصدی پست وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی جهت کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس معرفی شود.

نظرات بینندگان