arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۷ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶

آمانو چند هفته پس از دیدار با نیکی هیلی، بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تأیید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آمانو چند هفته پس از دیدار با نیکی هیلی بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تأیید کرد 
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایراد سخنرانی رسما نشست فصلی شورای حکام آژانس را آغاز کرد.

به گزارش «انتخاب»، «یوکیو آمانو» در سخنرانی آغازین خود اعلام کرد: تعهدات ایران طبق برجام در حال اجرا است. آژانس همچنان عدم انحراف مواد هسته ای ایران را تایید می کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در هفته گذشته با انتشار گزارشی بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تائید کرد.

آمانو نشست فصلی شورای حکام را با قرائت بیانیه ای که در آغاز آن از قربانیان طوفان های اخیر آمریکا و زلزله مکزیک یاد شده بود آغاز کرد.

علاوه بر موضوع ایران و برجام تقویت همکاری های بین المللی در زمینه هسته ای ، تشعشعات ، حمل و نقل و ایمنی مواد هسته ای ، امنیت هسته ای ، اجرای پادمان ها در کره شمالی ، اجرای توافقهای پادمانی در سوریه و کاربرد پادمانهای آژانس در خاورمیانه از جمله دیگر محورهای بحث در نشست فصلی شورای حکام است.

اظهارات آمانو پس از دیدار چند هفته قبل نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل با او بیان می شود. رسانه های آمریکایی می گویند که یکی از محورهای این دیدار٬ درخواست هیلی از آمانو برای بازدید از مراکز نظامی ایران بوده است.

دولت دونالد ترامپ به دنبال یافتن موارد نقض برجام از سوی ایران است اما مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه اخیر خود برای هشتمین بار از زمان اجرایی شدن توافق برجام٬ پایبندی ایران به آن را تایید کرد.

آمانو در گزارش امروز خود خطاب به اعضای شورای حکام گفته است که این سازمان به وظایف خود در برابر ایران بر اساس توافق برجام و قطعنامه مرتبط با آن از سوی شورای امنیت٬ به صورت "بی طرفانه" ادامه خواهد داد.
نظرات بینندگان