arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۸ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶

مخالفان سوریه: اسرائیل به انبار مهمات حزب الله در نزدیکی فرودگاه دمشق حمله کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه مدعی شد که اسرائیل بامداد جمعه یک انبار ممات اسلحه متعلق به حزب الله را هدف حمله قرار داده است.

به گزارش انتخاب، حمله بامداد روز جمعه اسرائیل به فرودگاه دمشق به نقل از مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوریه، اسرائیل در حمله خود یک انبار اسلحه متعلق به حزب الله را در نزدیکی دمشق هدف حمله قرار داده است.

از زمان شروع جنگ سوریه در سال 2011 اسرائیل بارها مناطق مختلف سوریه را هدف حمله قرار داده که آخرین مورد آن 7 سپتامبر (16 شهریور) در غرب سوریه شامل مرکز پژوهش های علمی و نظامی و پایگاهی که برای آموزش نیروهای حزب الله استفاده می شد.

فرودگاه بین المللی دمشق در 25 کیلومتری جنوب شرقی دمشق پایتخت سوریه قرار دارد.

اسرائیل همچنین چندین بار با حملات هوایی و توپخانه ای بلندی های جولان را هدف قرار داده است.

این رژیم در سال 1967 نزدیک به 1200 کیلومتر مربع از بلندی های جولان سوریه را اشغال کرد و در 1981 آن را جز سرزمین های اشغالی اعلام کرد بدون اینکه محافل بین المللی آن را به رسمیت بشناسد.510 کیلومتر مربع از خاک این منطقه تحت حاکمیت سوریه باقی مانده است.
اسرائیل تاکنون چندین مرتبه به جنوب لبنان حمله کرده که آخرین جنگ در سال 2006 بود که در حملات اسرائیل به جنوب لبنان بیش از یکهزار و 200 نفر که غالب آنها را غیرنظامیان تشکیل می دهند کشته و زیرساختهای این منطقه بشدت آسیب دید.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان