arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶

حکیم: همه‌پرسی مانند خنجر داعش است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس ائتلاف ملی عراق تاکید کرد که در صورت برگزاری همه‌پرسی، کردها بیش از همه ضرر خواهند کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از الفرات نیوز، سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق از اصرار حکومت اقلیم کردستان برای برگزاری همه‌‌پرسی جدایی از عراق و مخالفت آن‌ با قانون اساسی، انتقاد کرد.

وی طی سخنانی در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام گفت: ما خیلی صبر کردیم و تلاش‌های زیادی برای متقاعد کردن رهبران کرد برای بازگشت و عمل به قانون اساسی انجام دادیم. باید بدانیم که تلاش برای تحمیل آراء به صورت یکجانبه هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت و اگر همه‌پرسی برگزار شود، همه احساس خواهند کرد که ملت کردستان بیش از همه ضرر کرده‌اند.

حکیم افزود: ما به کردها می‌گوییم که شما دوستان ما هستید و در قلب‌های ما جا دارید، اما این همه‌پرسی، شما را به نتیجه نمی‌رساند و خیلی چیزها را از دست خواهید داد و روزی حسرت می‌خورید که دیگر فایده‌ای نخواهد داشت.

رئیس ائتلاف ملی عراق با طرح این پرسش که آیا آبادانی اقلیم کردستان با پول و نفت عراق صورت نگرفته است، افزود: ما همچنان در حال نبرد با داعش هستیم و همه‌پرسی در چنین اوضاعی، همانند خنجر داعش عمل می‌کند.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان کردستان شب گذشته در نشستی خبری در اربیل اعلام کرد که شورای عالی همه‌پرسی اقلیم کردستان، تصمیمی نهایی خود برای برگزاری همه‌پرسی در روز بیست‌ و پنجم سپتامبر (سوم مهر) را اتخاذ کرد.

رئیس‌جمهور عراق تصمیم اقلیم کردستان برای برگزاری همه‌پرسی، را اقدامی یکجانبه توصیف کرد و خواستار اجتناب از مواضع تحریک آمیز شد.
نظرات بینندگان