arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۶۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶

سید عباس صالحی: 40 سالگی انقلاب باید به مراسم معرفتی برای نسل جدید تبدیل شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد در آستانه چهل سالگی انقلاب باید دایره مخاطبمان را از ده یا بیست میلیون به هشتاد میلیون نفر گسترش دهیم.
به گزارش ایسنا، سید عباس صالحی در نشست هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر می خواهیم یک مناسبت مناسکی تبدیل به یک مناسبت معرفتی و وجودی شود باید پیش زمینه هایی را فراهم کرد، گفت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک فرصت است که به نظر می آید این مناسبت گرچه هر سال اهمیت داشته، اما این چهل سالگی اهمیت خاص خود را پیدا می‌کند که حالا باید ببینیم برای تبدیل کردن آن به یک مراسم معرفتی و وجودی چه باید کنیم.

وی افزود: یکی از بحث های مهم این است که هفتاد و پنج درصد جامعه ما بعد از انقلاب متولد شدند و هشتاد درصد جامعه از انقلاب خاطره ندارند و ما این جمع را جمع یاران انقلاب می دانیم اما نسبت آنان با انقلاب باید به یک نسبت وجودی با انقلاب بدل شود مانند همان نسل اول انقلاب.

صالحی تاکید کرد: ما یک مسئله مهمی که داریم این است که بخشی از جامعه جزو رویش های انقلاب هستند مانند شهید حججی اما یک جامعه خاکستری داریم که باید به فضای انقلاب نزدیکتر شوند و طبعاً زبان و ادبیات خودشان را می طلبند و نوع انتقال مفاهیم به آنان متفاوت از بچه مسجدی هاست.

وزیر ارشاد ادامه داد: اینها جمعیت کمی هم نیستند و همان طور که آیت الله جنتی گفت فطرت های پاکی هم دارند اما مناسبات ارتباطی با آنان متفاوت از بچه های مسجدی است.

وی در پایان تاکید کرد: در حوزه سیاست های کلی مان در آستانه چهل سالگی انقلاب باید دایره مخاطبمان را از ده یا بیست میلیون به هشتاد میلیون نفر گسترش دهیم.
نظرات بینندگان