arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶

حداد عادل: برخی خود را به نفهمی می‌زنند؛ می‌گویند چرا مدافعان حرم باید به سوریه بروند و کشته شوند؟

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که «شهدای مدافع حرم مظهر بصیرت هستند»، گفت: مدافعان حرم از ارزش‌های الهی و انسانی دفاع می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که «شهدای مدافع حرم مظهر بصیرت هستند»، گفت: مدافعان حرم از ارزش‌های الهی و انسانی دفاع می‌کنند.

به گزارش ایسنا، غلامعلی حدادعادل در آئین اختتامیه دومین جشنواره ادبی حبیب حرم در همدان، با بیان این‌که «مدافع حرم، مدافع توحید و خداپرستی بوده و آرمانش مبارزه با ظلم، ارزش‌های حسینی، عاشورایی و زینبی است»، تصریح کرد: مدافع حرم بودن تجزیه و تحلیل زیادی می‌خواهد؛ چرا که این افراد مجبور نیستند به سوریه بروند و اصلا سوریه وطن آن‌ها نیست اما از کدام آرمان دفاع می‌کنند که همه چیز را رها کرده و به سوریه می‌روند؟

وی با بیان این‌که «برخی کوتاه نظر هستند و خود را به نفهمی می‌زنند که می‌گویند چرا مدافعان حرم باید به سوریه بروند و کشته شوند؟» تأکید کرد: این افراد فکر می‌کنند مدافعان حرم می‌روند از یک دیوار یا یک ساختمان دفاع کنند، هر چند مسلما حرم حضرت زینب(س) نماد یک ارزش معنوی بالاست و دفاع از سنگ و چوب آن واجب است اما حقیقت برتر از دفاع مادی است.

وی یادآور شد: مدافعان حرم از آرمان کربلا و ظلم‌ستیزی سیدالشهدا(ع)، مرزهای شرف، عزت و استقلال مسلمانان دفاع می‌کنند و چیزی را می‌بینند که کوتاه نظران نمی‌بینند.

این نماینده سابق مجلس اظهار داشت: مدافعان حرم می‌دانند که هدف استکبار از راه‌اندازی داعش چیست؟ می‌دانند که در سوریه و عراق ایستادگی نکنند باید داعش را در خیابان‌های همدان، کرمانشاه، اصفهان و مشهد داشته باشیم.

وی با بیان این‌که «این معجزه انقلاب است که مدافعان حرم از جبهه مقاومت در مقابل صهیونیسم دفاع می‌کنند»، گفت: استکبار جهانی با انواع سلاح‌ها و پول، داعش و سایر نیروهای تکفیری را تجهیز و در کشور کوچکی همچون سوریه جنگی را طراحی می‌کند اما دلاوری به نام مدافع حرم تجربه انقلاب اسلامی را به ملت سوریه عرضه می‌کند و بسیج 100 هزار نفری را در مقابل دژخیمانی که به نام اسلام آدم‌کشی می‌کنند، سامان می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که «مدافعان حرم می‌دانند داعش دست صهیونیسم و آمریکاست و چه نقشه‌ای برای عراق، سوریه، لبنان و نهایتا ایران دارد»، تصریح کرد: سردار شهید همدانی یک نمونه از مجاهدان صدر اسلام است که میدان را اداره می‌کند و شهادت او پیام دعوت از همه برای حضور در میدان است.

حدادعادل ادامه داد: اگر می‌بینید شهیدی همچون محسن حججی به منطقه رفته و به شهادت می‌رسد این بستر و زمینه را سردارانی پیش‌قدم مانند شهید همدانی فراهم کرده‌اند. مدافع حرم زیادی در کشور وجود داشت اما غوغایی که با شهادت محسن حججی در کشور پدید آمد، چیز دیگری بود؛ چرا که داعش بعد از تحرک بی‌فرجام خود در حمله تروریستی به مرقد امام(ره) و مجلس شورای اسلامی و ضربه محکمی که با موشک‌های سپاه خورد، خواست ذلتی را به ملت ایران تلقین کند اما این جوان با آرامش، چشمان خود را به دوربین دوخته و ایستاده به نشانه ایستادگی یک ملت و از طرفی استقبال ملت ایران از پیکر این شهید پیام داد که یکایک این ملت یک شهید حججی هستند.

وی استقبال ملت ایران از پیکر شهید حججی را نشان از بصیرت ملت دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران به موقع نشان داد که بر سر آرمان‌های انقلاب ایستاده هر چند جریان ضدانقلاب ناراحت شد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با تأکید بر این‌که «همدان با آن سابقه درخشان تاریخی در فرهنگ و تمدن سرزمین و با آن سهم بزرگی که در فرهنگ و تمدن اسلامی دارد، وظیفه خود را در انقلاب اسلامی ایفا کرده است» گفت: همدان را یک اقلیم عارف‌پرور می‌دانیم که نه تنها علمای بزرگ از این سرزمین برخواستند بلکه از دیرباز عارفان بزرگی از این سرزمین برخواسته و ما آن روح دلدادگی به خدا را در شهدای همدان دیده‌ایم که شهید همدانی و قهاری‌سعید نمونه‌ای از آن روح بلند ملکوتی هستند.

وی با تأکید بر این‌که «همدان، شهر شهدا و علمای بزرگی است که از انفاس قدسیه شهید مدنی بهره‌مند شده است»، اظهار داشت: علمای بزرگی همچون مرحوم آخوند ملاعلی‌همدانی، آیت‌الله موسوی‌اصفهانی و شهید دیباج که نمونه‌ای از جوانان مؤمن و مبارز بود، از چهره‌های برجسته این استان است که بهشت خدا بر همه آنان گوارا باد.

وی شهید همدانی را مظهر ایمان، همت، شجاعت، اخلاق و جوانمردی دانست و بر بصیرت این شهید تأکید کرد و افزود: بصیرت امری است که همه به آن محتاجیم و باید بصیرت چراغ راه ما باشد.

این فعال سیاسی با اشاره به این‌که «همدان با حضوری که در اول انقلاب در صحنه داشت احتیاج به یک سرو بلندقامت سرسبزی که نماد شهادت‌پروری همدان باشد، داشت،» از مردم همدان خواست شهید همدانی را مانند یک چراغ روشن برای ادامه راه و چشم و چراغ شهدای خود بدانند.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که «غلبه بر جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و عبور از فتنه به جز مدد بصیرت میسر نمی‌شود»، ادامه داد: مشکل ترامپ مسأله هسته‌ای ایران نیست؛ چراکه آن‌ها می‌دانند ایران قصد تولید سلاح هسته‌ای ندارد، آن‌ها از مدافعان حرم می‌ترسند و از امثال شهید حججی ناراحتند.

وی با اشاره به این‌که «در صحبت‌های اخیر ترامپ به طور مرتب صحبت از این است که ایران از تروریسم حمایت و در منطقه بی‌ثباتی ایجاد کرده است»، یادآور شد: آن‌ها یک طاعونی به نام داعش را درست کردند و حال می‌بینند این نقشه با تمام هزینه‌هایی که شده، عقیم مانده است؛ چراکه یک عده جوان مستحکم به نام مقاومت ایران، پاکستان، عراق، یمن و سوریه ایستاده‌اند.

حدادعادل با بیان این‌که «همه باید قدر انقلاب را بدانیم»، اظهار داشت: این شهدا هستند که قدر انقلاب را حقیقتاً می‌دانند و ما باید آن‌ها را الگوی خود قرار دهیم و بدانیم دشمن برای مقابله با انقلاب با تمام امکانات به میدان آمده است.

وی تصریح کرد: امروز هم در جبهه فکری و اعتقادی و هم در جبهه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و عمل استکبار جهانی برای مقابله با انقلاب آمده تا مردم از صحنه خارج شوند و پشت نظام نباشند.

وی با تأکید بر این‌که «وظیفه ماست از هر طریقی که می‌توانیم جلوی این توطئه‌ها را بگیریم»، خاطرنشان کرد: باید بدانیم راه دراز و سختی در پیش داریم و برای حفظ این گوهری که به دست ما رسیده، آماده باشیم.

نظرات بینندگان