در پی درج مطلبی با عنوان «گزارش «انتخاب» از بی توجهی های متعدد به شکایت های مردم/فیش های شگفت انگیز «همراه اول»، دغدغه مردم که سالهاست به آن بی توجهی می شود/ بستههای اینترنتی که به قیمت آزاد محاسبه می شوند/ هزینه فیشهای چند صدهزارتومانی چگونه محاسبه میشوند؟، چرا ابهامات مردم بدون پاسخ میماند؟، نحوه نظارت بر این هزینه ها چگونه است؟» شرکت همراه اول جوابیه ای برای «انتخاب» ارسال کرد.
در این جوابیه آمده است:
«در خصوص ادعای اول مبنی بر کیفیت پایین اپراتور نسبت به اپراتورهای منطقه ای، باید پرسید آیا نویسنده، رقبای منطقه ای را بررسی کرده که نتیجه گرفته اپراتور اول ایران نسبت به رقبای منطقه ای حرف خاصی ندارد. بسیاری از سرویس های ارائه شده از جمله سرویس جدید «VOLTE» در منطقه جزو اولین ها بوده است.
طی سال های گذشته تقریباً از تمامی درگاه های ارتباطی نظیر پیامک، رادیو، تلویزیون، جراید، شبکه های اجتماعی، بروشور و .... اطلاع رسانی های گسترده در خصوص ریز صورتحساب صورت گرفته است و با بررسی اطلاع رسانی های صورت گرفته، می توان به یقین ادعا کرد که هیچ اپراتوری در کشور به اندازه اپراتور اول اطلاع رسانی انجام نداده است.
برخلاف نظر نویسنده، طرح های تشویقی اپراتور اول، بسیار مورد استقبال مشترکین واقع شده و در کاهش هزینه برای ایشان بسیار مؤثر بوده است؛ بطوریکه استقبال مشترکین از طرح هایی مثل طرح محدوده ۱۰۰۰، بسته های جدید اینترنت و ... مؤید این ادعاست.
مشترکین ارجمند براحتی می توانند با استفاده از سامانه «همراه من»، ریز مصرف خود را مشاهده کرده و در صورت نیاز به راهنمایی با شماره ۹۹۹۰ تماس بگیرند.
در خصوص بسته های اینترنت نیز باید گفت بخش شبانه بسته ها هدیه بوده و طبیعی است که پس از اتمام بسته روزانه، بسته شبانه(هدیه) نیز به پایان خواهد رسید.
همان گونه که اکثر مردم می دانند سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نهاد ناظر بر اپراتورهای ارتباطی بوده و همواره نظارت همه جانبه داشته و اگر تخلفی صورت بگیرد بلافاصله موضوع پیگیری خواهد شد.
در پایان باید متذکر شد که علی رغم نظر نویسنده، با سامانه های موجود از جمله «همراه من»، براحتی می توان مصرف مکالمه، پیامک و دیتا را مشاهده و مدیریت کرد. همچنین شایسته است با ارائه مصادیق، از کلی گویی پرهیز کرده تا موضوع اعتراضی، قابل بررسی دقیق باشد و منجر به ادعا از سویی و تکذیب از سوی دیگر نشود.»
توضیحات «انتخاب»:
1. ادعای طرح شده در خصوص مقایسه همراه اول با رقبای منطقه ای این شرکت و اشاره به سرویس VOLTE در حالی است که عمده انتقادات از این اپراتور در خصوص "کیفیت" خدمات آن است نه کمیت آنها.
2. در خصوص اطلاع رسانی همراه اول در مورد ریز هزینه ها، بحث اصلی آنجاست که بیشتر مشترکان معترض به ارقام اعلام شده در خصوص مصرف مکالمه، اینترنت و ... انتقاد دارند نه در مورد هزینه هر یک از این موارد به ازای مصارف مشخص. طی ساعاتی که خبر مذکور در «انتخاب» منتشر شد، بالغ بر صد گزارش از سوی مخاطبان در شکایت از هزینه های مذکور و فیش های صادر شده به دست «انتخاب» رسید؛ آیا می توان گفت این همه گلایه ناشی از بی اطلاعی مردم است؟! در این زمینه، در صورت آمادگی همراه اول، «انتخاب» آماده طرح یک نظرسنجی همگانی با مشارکت مخاطبان خود است تا مشخص شود، آیا مردم نسبت به صدور فیش ها و ارقام اعلامی از سوی همراه اول معترض هستند یا با مسئولان این اپراتور، هم نظرند؟!
3. در جوابیه همراه اول در مورد بسته های «شبانه» اینترنت ادعا شده که این بسته ها «هدیه» است و «طبیعی است» که با تمام شدن حجم روزانه منقضی شود. در این خصوص باید گفت اولا اپراتورهای دیگر به این روش عمل نمی کنند یعنی با وجود پایان حجم روزانه، در صورت عدم اتمام زمان بسته، اجازه استفاده از باقیمانده حجم شبانه را می دهند؛ در ثانی اگر فرض کنیم بنابر ادعای همراه اول، حجم های شبانه صرفا هدیه باشند، آن گاه تردیدی نیست که قیمت های اعلام شده برای این بسته ها، بسیار بالا و نوعی عدم صداقت با مشترک به شمار می روند.
4. همراه اول در جوابیه خود در مورد یکی از مصداق های ارائه شده در مطلب و یکی از انتقادات اصلی مشترکان، یعنی «آزاد حساب شدن نرخ اینترنت ساعت 7 تا 9 صبح در بسته هایی که زمان مذکور رایگان اعلام شده بود» سکوت کرده و پاسخی ارائه نکرده است.
نحوه محاسبه هزینه مکالمه و اینترنت شرکت همراه اول سال هاست که ابهامات زیادی میان مشترکان این اپراتور به وجود آورده و به دلیل عدم پاسخگویی دقیق و قانع کننده، این ابهامات هرگز به صورت کامل رفع نشده است.
خود ما بسته ای شبانه خریدیم که بعد از اتمام ساعت آزاد محاسبه کردنددر ساعتی هم سرویس را قطع وپول آزاد گرفتند
جالب است جمع هزینه ها را هم که از سامانه ادعایی همراه اول گرفتیم
نصف مبلغی بود که در قبض آمده بود.
شکایت هم کردیم
فقط چند اپراتور بی ادبانه پاسخ دادند
بپردازید بعدا شکایت کنید
ما درست محاسبه کرده ایم
نکته قابل ذکر اینکه برای تعویض سیمکارت و انتقال به غیر در دفتر خدمات همراه اول مبلغ 10 هزار تومان هزینه دریافت شد و علاوه بر آن در فی
نکته قابل عرض اینکه در دفتر خدمات همراه اول برای تعویض سیمکارت و انتقال به غیر مبلغ 10 هزار تومان دریافت شد و همچنین مبلغ 8 هزار تومان در فیش لحاظ شد. در حالیکه در همان دفتر بر روی دیوار بنری نصب شده بود که گرفتن وجه دستی را ممنوع اعلام کرده بود.
به نظر من هم همراه اول هزینه هایی عجیب می گیرد ضمن اینکه بسته های مصرفی چگونه تمام می شوند هم اطلاعی در دسترس نیست؛ فقط بیان می کنند شما این میزان مصرف کردین و گزارشی از ریز مصرف نمی دهند.
ممنونم از شما
سپاس از حمایت شما
متاسفانه همراه اول در مورد افزایش هزینه ها به هیچ عنوان پاسخگو نمی باشد و هیچ ارگان و سازمانی هم نیست که ایشان راموظف به پاسخگویی بداند