arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶
«انتخاب» گزارش می دهد؛

يك خبر نگران كننده از شهرداری تهران؛ آيا معاون قاليباف، نبض فرهنگی شهرداری اصلاح طلبان را در دست مي گيرد؟!/ تصميم آقای شهردار بر توجه به توصيه دلسوزان/ مدارای نجفی؛ تصميمی استراتژيك برای دفع تهديدها؟

‎انتصاب رئیس سازمان فرهنگی شهرداری تهران روند خاصی دارد ، به گونه ای که شهردار پس از معرفی فرد منتخب خود به اهیات امناي سازمان ، باید موافقت این هیات را برای فرد منتخب جلب کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

يك خبر نگران كننده از شهرداري تهران؛ آيا معاون قاليباف، نبض فرهنگي شهرداري اصلاح طلبان را در دست مي گيرد؟!/ تصميم آقای شهردار بر توجه به توصيه دلسوزان/ مداراي نجفي؛ تصميمي استراتژيك براي دفع تهديدها؟
حجت الاسلام میثم امرودی که در دوره ی محمدباقر قالیباف، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران را برعهده داشت، حال عزم تکیه بر صندلی ریاست سازمان فرهنگی شهرداری کرده است. شاید این خبر در ابتدای امر تنها شایعه ای بیش نبود، اما روند برخي انتصابات در مدیریت فعلی شهری و ترفیع برخي مدیران قاليباف و برخي چهره هاي اصولگرا و فرزندانش در ماهها و هفته هاي اخير، احتمال چنين انتصابي را دور از واقع نشان نمي دهد؛ هرچند بسياري رفتار اخير نجفي را يك استراتژي كوتاه مدت براي دفع برخي تهديدات مي دانند.

‎به گزارش سرویس شهری «انتخاب»، انتصابات در شهرداری تهران هنوز جز اخبار داغ رسانه ها و شبکه های اجتماعيست و هر از چندگاهی با جریان سازی هایی، تلاش میشود تا فردی از یک جریان فکری خاص در بدنه مدیریتی جدید شهرداری تهران صاحب پست شود. از سویی در کنار این جریان سازی ها از گوشه و کنارها خبرهایی از تحت فشار قراردادن شهردار جدید برای انتصاب افراد خاص شنیده میشود.

‎روند انتصابات در شهرداری تهران بسیار کند و حتی برخلاف میل رای دهندگان تهرانی بوده است. از همان روزهاي نخست، نقدها نسبت به انتصابات و ابقای نیروهای ارشد قالیباف شروع شد، اما متاسفانه تاثیری بر روند سریع ترفیع های این افراد نگذاشت. اما در این میان اتفاقی در حال وقوع است که بیش از پیش جریان های حامی مدیریت فعلی شهری را نگران کرده و ضربه ای سنگین به اعتبار و حسن شهرت تیم جدید حاکم بر شهرداری محسوب می شود: انتصاب احتمالی حجت الاسلام امرودی بعنوان رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران. او پیشتر، پس از محمدعلی ایازی، سکان مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در دوره محمدباقر قاليباف را عهده دار بود.

پيش از اين "انتخاب" در گزارشي با اشاره به مطالبات مردم و بدنه جريان اصلاحات و اعتدال، خواستار تغيير فوري رييس فعلي اين سازمان، محمود صلاحي شده بود که از ياران نزديك احمدي نژاد و قاليباف بوده است.

‎شایعه از کجا آغاز شد؟

‎انتصاب رئیس سازمان فرهنگی شهرداری تهران روند خاصی دارد ، به گونه ای که شهردار پس از معرفی فرد منتخب خود به اهیات امناي سازمان ، باید موافقت این هیات را برای فرد منتخب جلب کند.

‎گویا در اخرین جلسه هیات امنا نام امرودی در کنار 5 گزینه دیگر مطرح میشود. بنابراین، قرار به بررسی گزینه ها از جمله امرودی میشود.

‎بر اساس برخی اخبار، احتمال انتصاب این شخص کم نیست، خبری که بسیاری از دلسوزان را نگران کرده است. اما سئوالی که در این میان در اذهان بوجود آمده این است؛ درحالیکه امرودی ٢ سال سكان معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري قاليباف را عهده دار بود، حال چه شده که آقایان علی رغم وجود تعداد زیادي از چهره های معتدل و اصلاح طلبِ دارای شایستگی که سال ها در حوزه فرهنگ فعالیت کرده اند، تصور کرده اند قحط الرجال است، و دست روی شخصی گذاشته اند که حتی مدیر ارشد خود را هم نتوانست برای ادامه کار مجاب کند. بعلاوه، حتی اگر فرض را بر موفقیت تام و تمام جناب امرودی در دوره ی خود هم بگذاریم، او پس از چندسال فعالیت در حوزه فرهنگی، به اندازه کافی برنامه هاي خود را در شهر پياده كرده و اکنون پایتخت نیاز به روح و نفسی تازه دارد.

‎محمد علی نجفی شهردار تهران اخیرا در کنفرانس خبری در پاسخ به سئوال «انتخاب» نسبت به انتصاب افراد نزدیک به قالیباف و حتی احمدی نژاد گفته بود: «همه مدیران طرفداران قالیباف نبودند و من مدیری را انتخاب میکنم که با برنامه من هماهنگ و منطبق باشد. البته سیاست من این است که انتصابات ازبدنه خود شهرداری انتخاب کنم».

‎باتوجه به این پاسخ دکتر نجفی، به نظر می آید شهردار تهران با توجه به اظهارات دلسوزان و مطالبات راي دهندگان تهراني، بنا را بر انتخاب چهره اي معقول و منطبق با برنامه هاي اصلاح گرايانه و اعتدالي خود گذارده و بيش از اين، ميدان را براي مديران شهردار پيشين تهران مهيا نخواهد ساخت.

نظرات بینندگان