arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶

ژیمناستیک قد را کوتاه نمی‌کند

ژیمناست تیم ملی که چند حرکت جهانی به نامش ثبت شده، تأکید کرد: ژیمناستیک قد را کوتاه نمی‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ژیمناست تیم ملی که چند حرکت جهانی به نامش ثبت شده، تأکید کرد: ژیمناستیک قد را کوتاه نمی‌کند.

سعیدرضا کیخا در گفت‌وگو با ایسنا، با اظهار رضایت از استقبال رده‌های سنی پایین از ژیمناستیک، تصریح کرد: خدا را شکر در کشورمان جا افتاده که هر کسی بخواهد در هر رشته‌ی ورزشی موفق باشد باید اول چند سال در ژیمناستیک فعالیت کند و خانواده‌ها دریافته‌اند این رشته، ورزش مادر است.

وی تأکید کرد: متأسفانه در آن‌طرف هم یک تصور غلط وجود دارد که ژیمناستیک قد را کوتاه می‌کند و این کاملاً اشتباه است و فعالیت در این رشته تاثیری در کوتاهی قد ندارد.

کیخا افزود: اگر حرکات ژیمناستیک به‌طور اصولی و طبق قوانین و قاعده آموزش داده شود، نه‌تنها باعث کوتاهی و مانع رشد قد نمی‌شود بلکه در افزایش آن تأثیر مثبت دارد.

این ژیمناست ملی‌پوش اضافه کرد: همواره قهرمانان ژیمناستیک قدکوتاه بوده‌اند و علت آن فعالیت در این رشته نبوده و همان‌طور که قد بلندها در رشته‌هایی ازجمله والیبال، بسکتبال و... موفق‌ هستند افراد با قد کوتاه نیز در ژیمناستیک موفق‌ترند.

وی خاطرنشان کرد: والدین زیادی این سوال را از بنده می‌پرسند که ژیمناستیک قد را کوتاه می‌کند و برای آنان توضیح می‌دهم که چنین موضوعی درست نیست.

کیخا گفت: امیدوارم در تمام استان‌ها امکانات ژیمناستیک مناسب باشد و افرادی که در سنین کم روی به این رشته می‌آورند، به راحتی و با امکانات مطلوب ژیمناستیک را ادامه دهند.

نظرات بینندگان